پرداخت 6 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3909119
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳

پرداخت 6 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان چهارمحال‌وبختیاری

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال‌وبختیاری گفت: در ۳ ماهه نخست امسال ۶ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال از محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و بانک‌های عامل به مددجویان پرداخت شده است.

علی ملک‌پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: از ابتدای امسال ۱۶۳ طرح اشتغال از مجموعه طرح‌های ارائه شده مددجویان پس از بررسی جهت دریافت تسهیلات به صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و بانک‌های عامل طرف قرارداد معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سقف دریافت تسهیلات اشتغال تا ۵۰ میلیون تومان است افزود: با اجرای طرح‌های اشتغال، مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان که قادر به انجام کار هستند اما به علت مشکلات مالی توانایی تأمین ابزار کسب‌وکار را ندارند با دریافت تسهیلات زمینه اشتغال و خودکفایی خود و خانواده‌شان را فراهم می‌کنند.

ملک‌پور ادامه داد: از مجموع ۱۶۳ طرح، ۶۰ طرح در زمینه دامپروری و مابقی نیز در زمینه کشاورزی، صنایع دستی، صنعتی، خدماتی، زنبورداری، فرش و حمل و نقل تسهیلات اشتغال دریافت کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با بیان اینکه از این مجموع ۷۳ زن سرپرست خانوار تسهیلات اشتغال دریافت کرده‌اند عنوان کرد: طرح‌های اشتغال شامل خیاطی، آرایشگری، پرورش زنبور عسل، قالیبافی، گلیم‌بافی، صنایع‌دستی و مشاغل متنوع هستند که زنان سرپرست خانوار نیز از این طرح‌ها استقبال کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha