یک‌سوم بیماران کرونایی سیستان‌وبلوچستان در آی‌سی‌یو بستری هستند
کد خبر: 3908527
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶

یک‌سوم بیماران کرونایی سیستان‌وبلوچستان در آی‌سی‌یو بستری هستند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تعداد بیماران بدحال کرونایی در استان، افزایش نگران‌کننده‌ای یافته است، بطوری که در حال حاضر یک سوم این بیماران کارشان به بخش مراقبت‎های ویژه (آی سی یو) کشیده شده است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌ نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، قاسم میری علی‌آباد، معاون درمان این دانشگاه گفت: تعداد بیماران بدحال کرونایی در استان، افزایش نگران‌کننده‌ای یافته است، بطوری که در حال حاضر یک سوم این بیماران کارشان به بخش مراقبت‌‎های ویژه (آی سی یو) کشیده شده است.

وی با بیان اینکه این وضعیت نگران‌کننده پیش از هفته‌های اخیر سابقه نداشته است، افزود: این مسئله حاکی از افزایش تعداد مبتلایان، پیشرفت بیماری و به‌خصوص تأخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: روند شیوع کرونا در استان به حدی رسیده که روزانه بین 200 تا 300 بیمار تنفسی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که معمولاً بیش از نیمی از آنان، به آزمایش کرونا جواب مثبت می‌دهند.

وی گفت: تاکنون در مجموع بیش از 7 هزار و 500 نفر در این استان به کرونا مبتلا شده‌اند که این آمار، طی ماه‌های خرداد و تیر افزایش چشمگیرتری داشته است، زیرا مردم دیگر خود را کمتر ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌دانند.

میری علی‌آباد اضافه کرد: تنها راه برون‌رفت از این معضل در حال حاضر، اجتناب از دورهمی‌ها، مراسم عروسی و عزاست؛ چرا که اغلب این بیماران پس از شرکت در چنین مراسمی درگیر کرونا شده‌اند، استفاده از ماسک نیز نباید فراموش شود.

انتهای پیام
captcha