عاد‌ی‌سازی روابط به بهانه مبارزه با کرونا؛ تفاهم نامه اسرائیل با ۴۲ شرکت اماراتی
کد خبر: 3908386
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸

عاد‌ی‌سازی روابط به بهانه مبارزه با کرونا؛ تفاهم نامه اسرائیل با ۴۲ شرکت اماراتی

دو شرکت اسرائیلی روز گذشته(پنج شنبه) با تعدادی از شرکت های اماراتی به منظور توسعه فناوری های مبارزه با کرونا، توافقنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از شفقنا، رادیو ارتش اسرائیل (GLT) اعلام کرد: این دو شرکت صنایع هوایی اسرائیل و رافائل وابسته به وزارت دفاع اسرائیل هستند و تجهیزات، موشک ها و سیستم های دفاعی را در اختیار ارتش قرار می دهند.

این رادیو در توییتی از طریق حساب خود در سایت شبکه  اجتماعی توییتر اعلام کرد که این دو شرکت با ۴۲ شرکت اماراتی توافق نامه همکاری امضا کردند.

اعلام رسمی

به نوبه خود، امارات متحده عربی در ۲۶ ژوئن سال گذشته رسماً اعلام کرد که پروژه های مشترک با اسرائیل در زمینه پزشکی و مبارزه با کرونا را آغاز کرده و در همان روز رسانه های اسرائیلی فاش کردند که ابوظبی ۱۰۰ هزار دستگاه تست ویروس کرونا را در اختیار اسرائیل قرار داده است.

این موضوع یک روز قبل از آن صورت گرفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که با امارات در زمینه مبارزه با کرونا علی رغم عدم وجود روابط دیپلماتیک بین دو طرف همکاری خواهد کرد.

تلاش امارات برای عادی سازی روابط با اسرائیل در حالی صورت می گیرد که اسرائیل قصد دارد ۳۰% از کرانه باختری اشغالی  را  به حاکمیت خود الحاق کند.

انتهای پیام
captcha