ادای حق شرعی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی
کد خبر: 3908375
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
امام جمعه شهرکرد تأکید کرد:

ادای حق شرعی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه همه افراد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حق معنوی، اجتماعی و شرعی را به جا می‌آورند، گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ویروس کرونا ریشه‌کن خواهد شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان، ۱۳ تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد با اشاره به آیات ۲۲ تا ۳۹ سوره اسراء، اظهار کرد: از آغاز تا پایان این مجموعه آیات همواره به توحید سفارش و در بین این مجموعه نیز دستورالعمل‌های توحیدی از سوی پروردگار بیان شده‌ است.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با اشاره به رعایت مسئله توحید، افزود: باید توحید را در اولویت زندگی خود قرار دهیم و در مقابل پروردگار، خدایی قرار ندهیم.

حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه این آیات نشان‌دهنده موحد بودن است، بیان کرد: در کنار رعایت مسئله توحید و در بطن زندگی قرار دادن آن، وظایف ما نیکی به پدر، مادر، همسر، فرزندان و بستگان است.

وی با اشاره به اینکه نباید نیکی به پدر و مادر را از یاد ببریم، گفت: باید موحد باشیم اما موحدی با محبت و احسان به پدر و مادر منافاتی ندارد، بین پروردگار و بنده نباید چیزی مانع باشد و بین آن‌ها فاصله و جدایی بیندازد.

خطیب نماز جمعه شهرکرد گفت: همواره باید در تلاش باشیم تا دل‌های خود را به پرهیزگاری، تقوای الهی و روی آوردن به حسنات نزدیک و نزدیک‌تر کنیم.

وی با اشاره به مناسبت‌های در پیش رو از جمله روز قلم، روز مالیات، روز ادبیات کودک و نوجوان که بایستی در این راستا با ادبیات مخصوص آن‌ها به تربیت‌شان پرداخت، توضیح داد: همچنین روز شهرداری و دهیاری‌ها را در پیش رو داریم، منتخبان مردم در شوراها و دهیاری‌ها باید خدمت‌رسانی واقعی به مردم داشته باشند و نگاه‌های آن‌ها باید فاقد نگاه‌های نفسانی، منفعت‌طلبانه، نگاه‌های احیاناً شیطانی و ... باشد و رفاه و آسایش مردم و خدمت‌رسانی به شهروندان را در اولویت قرار دهند و راه‌های آبادانی را به هر شکل ممکن فراهم آورند.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به سالروز ولادت حضرت ثامن‌الحجج(ع) و پایان دهه کرامت گفت: در این دهه براساس فرصت همه از جمله مبلغان، رسانه‌ها و... سعی کردند نقشی در تبیین زندگی خاندان کرامت بیافرینند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به نقش مهم امام در جامعه، بیان کرد: خداوند بر سر همه ما منت نهاده و امامت را فرستاده و پس از ان اوصیای او نقش امامت جامعه را به عهده دارند.

وی امامت را نقشی ویژه دانست و تصریح کرد: خداوند امامت را به تعدادی از پیامبران عطا کرده تا به این برکت توحید به معنای واقعی شکل بگیرد و از طریق امامت انسان به توحید برسد، همچنین اساس توحید و دین اسلام به برکت امامت است و پروردگار به برکت اسلام به مسلمین عزت می‌بخشد و امروز نمونه‌ای از عزت را در ولایت فقیه که شاخه‌ای از امامت است، شاهد هستیم.

حجت‌الاسلام نکونام بیان کرد: در حال حاضر با تداوم امامت معصوم شاهد عزت جمهوری اسلامی و نگاه‌های جهانیان به جمهوری اسلامی و خواری و ذلت دشمنان امامت و جمهوری اسلامی هستیم. با توجه به جولان دادن ویروس منحوس کرونا، نقش مهمی را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ایفا می‌کنیم و با این ویروس همچنان مواجه هستیم و همچنین تمامی کارها، محافل دینی و مذهبی در این شرایط باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حفظ شود و مسائل اقتصادی فعال باشد.

وی با بیان اینکه همه افراد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حق معنوی، اجتماعی و شرعی را به جا می‌آورند، گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ویروس کرونا ریشه‌کن خواهد شد.

خطیب نماز جمعه شهرکرد در پایان از متولیان سلامت تقاضا کرد: همه افرادی که در این شرایط نقش مهمی ایفا می‌کنند بایستی با اعلام و اطلاع‌رسانی صحیح آمار مبتلایان، فوت‌شدگان و بهبودیافتگان، اعتماد مردم را جلب کنند تا مردم در این شرایط بتوانند تصمیم‌گیری درست و صحیحی انجام دهند.

انتهای پیام
captcha