لزوم حمایت اقتصادی از تأسیسات گردشگری برای بهره‌برداری در پساکرونا
کد خبر: 3908303
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
بخشی تأکید کرد؛

لزوم حمایت اقتصادی از تأسیسات گردشگری برای بهره‌برداری در پساکرونا

یک پژوهشگر حوزه گردشگری، با بیان اینکه کرونا فقط یک وقفه کوتاه مدت است، بر لزوم حمایت اقتصادی از تأسیسات گردشگری برای بهره‌گیری در پسا کرونا تأکید کرد.

لزوم حمایت اقتصادی از تأسیسات گردشگری برای بهره‌گیری در پسا کروناحامد بخشی، عضو هیئت علمی پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی، در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه مسئله خسارت کرونا به گردشگری مربوط به کل دنیاست و صرفاً ایران را در بر نمی‌گیرد، گفت: در حال حاضر گردشگری در کل جهان افول پیدا کرده و نهاد‌های مرتبط به آن نیز دچار خسارت شده‌اند.

وی افزود: کرونا نیز مانند حوادث طبیعی که به بخش‌هایی مانند کشاورزی آسیب می‌زند به گردشگری آسیب زده است و همانگونه که آسیب حوادث طبیعی به کشاورزی را از طریق کمک‌های اقتصادی جبران می‌کنند، خسارت کرونا به گردشگری نیز باید از طریق کمک‌های اقتصادی جبران شود.

بخشی ادامه داد: اگرچه در حال حاضر وضعیت اقتصادی دولت مناسب نیست، اما انتظار می‌رود دولت از نهاد‌های مرتبط با گردشگری حمایت کند. مسئله کرونا یک مسئله گذراست که می‌رود، اما اگر بخش خصوصی گردشگری نتواند خود را حفظ کند، با توجه به آسیبی که به زیرساخت‌های گردشگری وارد می‌شود، در دوره پساکرونا نمی‌توانیم بهره‌های لازم را از گردشگری داشته باشیم.

این کارشناس گردشگری تصریح کرد: راهکار عملی حفظ تأسیسات گردشگری، حمایت اقتصادی با دادن وام‌های کم بهره با تنفس قابل توجه است تا بخش خصوصی بتواند زیرساخت‌ها و نیرو‌های انسانی خود را حفظ کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر شاهد تعدیل نیرو در هتل‌ها، آژانس‌های مسافرتی، رستوران‌ها و... هستیم. چنانچه این وضعیت ادامه داشته باشد، بسیاری از این بخش‌ها با احساس اینکه وجود آن‌ها توجیه اقتصادی ندارد، یا تعطیل می‌شوند یا به ورشکستگی می‌رسند.

بخشی با بیان اینکه آینده دنیا در دست گردشگری است، گفت: کرونا یک پدیده موقت است و تنها توقف کوتاهی در روند توسعه این صنعت است. گردشگری، سبک زندگی آینده ما بوده و این سبک زندگی تغییر نمی‌کند. اگرچه به علت یک بیماری مسری ممکن است این آینده چند ماهی به تأخیر بیفتد. به هیچ وجه نمی‌توانیم سبک زندگی را بدون گردشگری متصور شویم.

وی یادآور شد: جامعه انسانی خود را با شرایط کرونا تطبیق می‌دهد و با اقداماتی مانند ماسک زدن و فاصله‌گذاری اجتماعی و... مجدداً تأسیسات اجتماعی و گردشگری خود را ایجاد می‌کند. مهم این است در این دوره شُک، زیرساخت‌ها را از دست ندهیم و برای حفظ آن تلاش کافی داشته باشیم؛ چراکه تأسیس یک برند گردشگری مانند هتل یا آژانس زمان زیادی می‌برد، اما برای از بین رفتن آن چند روز زمان کافی است.
انتهای پیام
captcha