نورافشانی و اجرای سرود در آستانه ولادت امام رضا(ع)
کد خبر: 3908085
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴

نورافشانی و اجرای سرود در آستانه ولادت امام رضا(ع)

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی شهرداری مشهد گفت: اجرای ۲۰۰۰ سرود و برگزاری مراسم نورافشانی در نقاط پرتردد شهر مشهد در دهه کرامت و شب ولادت حضرت رضا(ع) انجام خواهد شد.

نورافشانی و اجرای سرود در آستانه ولادت امام رضا(ع)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، محمدمحسن مصحفی، معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده برای اجرای برنامه‌های دهه کرامت درخصوص اقدامات انجام شده این سازمان به‌مناسبت دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) اظهار کرد: اوج‌گیری دوباره بیماری کرونا و دستورالعمل‌های صادر شده از سوی دستگاه‌های مسئول در این زمینه، باعث شد اجرای بسیاری از برنامه‌هایی که شهرداری، مردم و دیگر دستگاه‌ها برای دهه کرامت تدارک دیده بودند، با محدودیت روبه‌رو شود.

وی اضافه کرد: اما با این شرایط ویژه‌برنامه‌هایی برای ایجاد شور و نشاط در شهر مشهد در ایام دهه کرامت از جمله برگزاری مراسم نورافشانی پیش‌بینی شده که بر همین اساس چندین نقطه شهر مشهد به مدت سه شب در آستانه شب میلاد حضرت رضا(ع) نورافشانی خواهد شد.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده روز چهارشنبه یازدهم تیرماه مراسم نورافشانی در مراکز فرهنگی الهیه، همت‌آباد و مرکز فرهنگی بهرمان، پنجشنبه دوازدهم تیرماه میدان جانباز، بوستان کوهسنگی، میدان امام حسین(ع)، میدان ۱۵ خرداد و میدان شهدا بین ساعت 20 تا 22 اجرا می‌شود.

مصفحی به فضاآرایی انجام شده در سطح شهر همزمان با دهه کرامت اشاره کرد و گفت: از ابتدای دهه کرامت، سه هزار آویز ستونی، 1200 آویز بیرقی اتوبوس خطوط (بی آر تی) و 1200 آویز بیرقی در سر درب مغازه‌ها نصب شده است.

وی ادامه داد: همچنین 7 سازه شمسه و ٢۵٠ پایه ستون شهری با درج القاب حضرت رضا(ع) روی پل‌های سطح شهر نصب و فضای عمومی شهر نیز با ١٠٠ هزار متر ریسه‌ آذین‌بندی و ۵۳ عدد قاب‌ عکس شهری با تصاویر خادمان امام ‌رضا(ع) از جمله سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سطح شهر اکران شده است.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: اجرای 2000 سرود با مشارکت مؤسسه آفرینش‌های فرهنگی و هنری آستان قدس رضوی در برخی نقاط پرتردد شهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این ایام است.

وی با اشاره به مشارکت هیئات مذهبی برای فضاآرایی محلات مشهد بیان کرد: 50 هزار ریسه‌ نوری با هدف افزایش چراغانی معابر شهری در این ایام مبارک در اختیار هیئات مذهبی قرار گرفته و در شهر نصب شده است.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: اکران حدود 300 استرابورد، بیلبورد در دهه کرامت با شعار «هر چه دارم از تو دارم» از جمله اقدامات مدیریت شهری ویژه این ایام بوده که توسط اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد انجام شده است.

مصحفی به اکران ویدئوهای ویژه دهه کرامت در تمامی تلویزیون‌های شهری و مترو با هدف افزایش نشاط اجتماعی اشاره کرد و افزود: در کنار این اقدامات 20 هزار پرده الوان نیز برای تزئین و فضاآرایی شهر به هیئات مذهبی تحویل داده شده است.

وی اضافه کرد: در توافق با شرکت سروش پخش گسترده ویدئوهای دهه کرامت در صدا و سیمای مراکز استان‌ها و انتشار گسترده ویدئوهای دهه کرامت در شبکه‌های اجتماعی سراسر کشور نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام
captcha