برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی قرآنی برای کارکنان وظیفه ناجا چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3907949
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹

برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی قرآنی برای کارکنان وظیفه ناجا چهارمحال‌وبختیاری

کارشناس امور آموزشی عقیدتی - سیاسی فرماندهی انتظامی چهارمحال‌وبختیاری از انعقاد تفاهم‌نامه با اداره امور قرآنی استان جهت برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی قرآنی برای کارکنان وظیفه ناجا خبر داد.

هادی جعفریان، کارشناس امور آموزشی عقیدتی - سیاسی فرماندهی انتظامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به تفاهم‌نامه عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان با اداره امور قرآنی، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی کارکنان وظیفه و پیرو تفاهم‌نامه ستاد کل نیروهای مسلح و دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا انجام شد.

وی ادامه داد: بر این اساس، عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی تفاهم‌نامه‌هایی را با ادارات مختلف در جهت تشکیل دوره‌های مهارت‌آموزی و دانش‌افزایی کارکنان وظیفه در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری، فنی و ... منعقد می‌کنند.

جعفریان در خصوص محتوای تفاهم‌نامه با اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان، گفت: مقرر شد که عقیدتی - سیاسی فرماندهی انتظامی با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود نسبت به برنامه‌ریزی و اجزای دوره‌های مهارتی و مهیا ساختن فضای آموزشی اقدام کند، امور قرآنی استان نیز بر حُسن اجرای ادوار مهارتی نظارت دارد و در پایان دوره‌ها، گواهینامه مهارت و صلاحیت به شرکت‌کنندگان از سوی این اداره اعطا خواهد شد.

کارشناس امور آموزشی عقیدتی - سیاسی فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: این دوره‌ها در سال‌های گذشته نیز برای کارکنان وظیفه برگزار شده است که فلسفه اجرای دوره‌ها در سال جاری متفاوت از سال‌های قبل است، بدان معنا که امسال بر مهارت‌آموزی تاکید شده است.

جعفریان با اشاره به فعالیت قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح، بیان کرد: هدف از تشکیل این قرارگاه، آموزش مهارت‌های گوناگون به سربازان وظیفه است که بتوانند تا پایان سربازی، حداقل یک مهارت را به تناسب استعداد و علاقه خودشان فرا بگیرند.

وی افزود: کارکنان وظیفه که علاقمند به شرکت در دوره‌های مهارت‌آموزی قرآنی هستند در زمینه مربی‌گری و آموزشیاری رشته‌های مختلف قرآنی به فراگیری مهارت‌ها و کسب دانش می‌پردازند.

جعفریان ظرفیت هر دوره مهارتی را حداکثر ۲۰ نفر اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط خاص بهداشتی بر اثر شیوع کرونا، این کلاس‌ها با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha