دهه کرامت فرصتی برای ایجاد جامعه رضوی است
کد خبر: 3907711
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸

دهه کرامت فرصتی برای ایجاد جامعه رضوی است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: تمام معارف و راه‌های رسیدن به کمال در مکتب خاندان رسالت وجود دارد که باید بتوان این معارف را برای مردم تبیین و معرفی کرد، دهه کرامت فرصت خوبی برای گردآمدن سر سفره خاندان کرامت و ایجاد جامعه رضوی است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری، شامگاه گذشته ۹ تیرماه در جمع کاروان خادمان امام رضا(ع) در شهرکرد با قدردانی از حضور خادمان حرم رضوی در استان، اظهار کرد: این حضور در ایام دهه کرامت فرصت استشمام عطر و بوی رضوی را به همه ما عطا کرده است.

وی افزود: مردم دلتنگ حرم مطهر رضوی هستند و لحظه‌شماری می‌کنند تا هر چه زودتر این شرایط خاص بگذرد تا خود را به ساحت مقدس رضوی برسانند و از نزدیک زائر و متوسل امام رضا(ع) شوند.

حجت‌الاسلام نکونام حضور خادمان حرم رضوی در استان‌ها را فرصتی برای بهره‌مندی مردم از ذکر و توسل و مدح آن حضرت دانست و بیان کرد: برنامه‌های ستاد کرامت و سایر برنامه‌ها باید به سمت محتوایی شدن سوق یابند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه نام هر کدام از خاندان رسالت یک دنیا محتوا در خود دارد، تاکید کرد: مثلا صلوات خاصه امام رضا(ع) که سراسر محتوا است، اگر هر روز و بعد از هر نماز قرائت شود، منشا تاثیر خواهد بود.

حجت‌الاسلام نکونام بیان کرد: صلوات خاصه امام رضا(ع) گویای مقام و منزلت آن بزرگوار است و شکی نیست که قرائت آن و توسل و ریختن اشک و مدح و مرثیه حضرت سبب زدودن دل از ظلمت و پاک شدن دل می‌شود که اینها همه محتوا محسوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر اینکه خاندان رسالت جهت‌دهنده سبک زندگی مردم در همه عرصه‌ها هستند، افزود: تاسی به این بزرگواران سبب جهت‌بخشی در همه عرصه‌ها اعم از خانواده، جامعه، سبک زندگی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، زندگی با طبیعت، رفتار با حیوانات و ... می‌شود.

حجت‌الاسلام نکونام با تاکید بر اینکه سراسر زندگی خاندان رسالت زیبا و جهت‌دهنده است، ادامه داد: اغلب ما از این موهبت غافل هستیم و کم تلمذ کردیم، این بزرگواران منشا برکات معرفتی هستند که باید بتوان انواع زیبایی‌ها را از آنان دریافت کرد و در زندگی ساری و جاری ساخت.

وی با اشاره به اینکه نواقص در جامعه کم نیستند، تاکید کرد: با توسل و شاگردی در مکتب خاندان ائمه اطهار(ع) می‌توان معضلات را رفع کرد، خدا تنها یک ظرفیت را برای نیل به سعادت و کمال در اختیارمان قرار داده که همانا ظرفیت عظیم خاندان رسالت است.

حجت‌الاسلام نکونام تاکید کرد: تمام معارف و راه‌های رسیدن به کمال در مکتب خاندان رسالت وجود دارد که باید بتوان این معارف را برای مردم تبیین و معرفی کرد، دهه کرامت فرصت خوبی برای گردآمدن سر سفره خاندان کرامت و ایجاد جامعه رضوی است که حرکت کاروان خادمان حرم رضوی فرصتی بسیار خوب در این راستا به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha