قدرت بیماری‌زایی کرونا کاهش نیافته است
کد خبر: 3907475
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۸
حریرچی:

قدرت بیماری‌زایی کرونا کاهش نیافته است

معاون وزیر بهداشت گفت: هیچ داروی جادویی و معجزه‌ای برای درمان کرونا وجود ندارد و مردم نباید با سهل‌انگاری و عادی‌پنداری تصور کنند که قدرت بیماری‌زایی این ویروس کاهش یافته است.

درمان جادویی برای کرونا وجودنداردبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت، ۸ تیرماه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در ارومیه، و در نشست ویدئو کنفرانس با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور، با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: برای مقابله با کرونا باید رفتار مردم تغییر کند و آن‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

وی افزود: هیچ داروی جادویی و معجزه‌ای برای درمان کرونا وجود ندارد و مردم نباید با سهل‌انگاری و عادی‌پنداری تصور کنند که قدرت بیماری‌زایی این ویروس کاهش یافته است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در اسفند و فروردین‌ماه در آذربایجان‌غربی مدیریت خوبی برای مقابله با کرونا انجام شد، ادامه داد: در آن زمان پیک کرونا و تلفات در این استان بسیار پایین بود؛ اما با کاهش محدودیت‌ها تعداد مبتلایان در این استان در خرداد و اردیبهشت افزایش یافت.

وی گفت: با وجود افزایش مبتلایان اما از نظر تعداد تخت‌های بیمارستانی، اکسیژن و کیت‌های آزمایشگاهی در این استان کمبودی مشاهده نشده و در این راستا تدابیر لازم اندیشیده شده است.

حریرچی با اشاره به اینکه پس از تفویض اختیار از مرکز به استان‌ها اقدامات و تصمیمات مقابله با کرونا در استان خوب بوده است، بیان کرد: از ۵ تیر‌ماه مراکز آموزش عالی و آموزشگاه‌های خصوصی، حوزه‌های علمیه، تالارها، مهدهای کودک، قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌‌ها و مراکز تفریحی به مدت دو هفته در این استان تعطیل اعلام شده است.

وی با بیان اینکه حضور در مراسم عزا و عروسی به پاشنه آشیل مقابله با کرونا تبدیل شده است، گفت: از مردم درخواست داریم که از حضور در هر گونه مراسمی که باعث تجمع می‌شود، خودداری کنند؛ چرا که برخی افراد شاید به ظاهر علائمی نداشته باشند؛ اما موجب انتقال بیماری به دیگران می‌شوند.

معاون وزیر بهداشت در پایان با قدردانی از کادر پزشکی و پرستاران گفت: بسیاری از کادر درمان در طول چند ماه گذشته به‌صورت بی‌امان و خستگی‌تاپذیر مشغول خدمت به مردم بودند که جا دارد قدردان آن‌ها باشیم.

بنا بر این گزارش، سفر به خوی و دلجویی از پزشکی که از سوی همراهان بیمار متوفی مورد ضرب و شتم قرار گرفته در پیرانشهر نیز از دیگر برنامه‌های سفر معاون وزیر بهداشت به آذربایجان‌غربی بود.

در آذربایجان‌غربی روزانه به‌طور میانگین ۱۴۰ نفر به کرونا مبتلا می‌شوند و هفت نفر نیز جان خود را از دست می‌دهند. در سطح استان نیز شهرستان‌های ارومیه، خوی، مهاباد، اشنویه، بوکان، پیرانشهر، تکاب، سردشت، سلماس، میاندوآب و نقده در وضعیت قرمز و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارند.

انتهای پیام
captcha