واکنش سازمان فلسطینی به ممانعت صهیونیست‌ها از تحویل پیکر شهدا
کد خبر: 3907199
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹

واکنش سازمان فلسطینی به ممانعت صهیونیست‌ها از تحویل پیکر شهدا

کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، ممانعت رژیم صهیونیستی از تحویل دادن پیکر شهدا را امری غیر‌اخلاقی خواند و آن را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز رسانه‌ای خاورمیانه، سازمان آزادی‌بخش فلسطین در بیانیه‌ای، از تمام سازمان‌های بین‌المللی ذی‌ربط خواست تا رژیم اسرائیل را تحت فشار قرار داده و پیکر شهدای فلسطینی را از  آنچه که این سازمان، «گورستان اعداد» توصیف کرده است، آزاد کنند.
 
در این بیانیه به پیکر شهدای اخیر اشاره شده که در چنین گورستانی دفن شده‌‌اند. از جمله ایاد الحلاق، جوان معلول فلسطینی که به دست سربازان اسرائیلی در ورودی مسجدالاقصی در قدس شرقی به شهادت رسید و احمد عریقات، برادرزاده صائب عریقات(دبیرکل سازمان آزادی‌بخش فلسطین) که از سوی سربازان اسرائیلی به ضرب گلوله به شهادت رسید و نظامیان اسرائیل پیکر او را با خود بردند.

این بیانیه خاطرنشان كرد: مردم فلسطین و سایر ملل آزاده در سراسر جهان، منتظر لحظه اجرای عدالت هستند كه مقامات اسرائیلی برای تمام جنایاتی كه تاكنون علیه مردم فلسطین مرتكب شده‌اند، در دادگاه محاکمه شوند.
 
کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین تأکید کرد که باید از مردم فلسطین در برابر جنایات اسرائیل حفاظت شود زیرا آنها ملتی تحت اشغال این رژیم هستند.
 
 این سازمان در بیانیه مطبوعاتی خود همچنین از جامعه جهانی خواست تا بازگشت پناهندگان فلسطینی به سرزمین خود را تسهیل کرده و آنچه را که این کمیته توطئه با هدف نابود کردن قیام فلسطین نامیده است؛ یک بار و برای همیشه از بین ببرد.
 
در این بیانیه همچنین با اشاره به طرح به اصطلاح صلح ایالات متحده موسوم به معامله قرن آمده است: فلسطینی‌ها این طرح را رد می‌کنند زیرا اعتقاد دارند این طرح، تنها یک کشور فلسطینی تجزیه شده را به رسمیت می‌شناسد بدون اینکه قدس شرقی را به عنوان پایتخت آن بپذیرد.
 
در طی چند دهه درگیری، مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل پیکر ده‌‌ها شهید فلسطینی  را نگه داشته‌اند و از تحویل آنها خودداری می‌کنند. آمار حاکی است که اسرائیل هنوز  پیکر 260 شهید فلسطینی را در اختیار دارد.
انتهای پیام
captcha