تأثیر ارتباط با قرآن در بازگشت از خطا / مددجویان به آثار این انس پی برده‌اند
کد خبر: 3907171
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
برترین قاری قرآن قوه قضائیه بیان کرد:

تأثیر ارتباط با قرآن در بازگشت از خطا / مددجویان به آثار این انس پی برده‌اند

رحیم شریفی، برترین قاری قرآن مسابقات قوه قضائیه که مسئولیت دارالقرآن کانون اصلاح و تربیت اهواز را برعهده دارد، با تأکید بر علاقه بیش از پیش مددجویان به حضور در فعالیت‌های قرآنی گفت: پرداختن به این امور در میان مددجویان تأثیر فراوانی در تصمیم ایشان برای بازگشت از خطا دارد.

رحیم شریفیبه گزارش ایکنا، رحیم شریفی، قاری ممتاز و نفر اول مسابقات قرآن قوه قضائیه(سال 98) در رشته قرائت تحقیق، سال 1364 در محله عین دو اهواز به دنیا آمد. این محله از محلات بسیار فعال اهواز در امور قرآنی شناخته می‌شود و بسیاری از قاریان و اساتید مطرح کشور از اینجا برخاسته‌اند.

رحیم شریفی از سال 73، فعالیت قرآنی خود را آغاز کرد و ابتدا عضو گروه تواشیح شد. او کشف استعداد خود را مدیون برادر بزرگترش رضا شریفی است و نزد او قرآن را فرا گرفته است. این قاری ممتاز با توجهات برادر و اشتیاقی که خود به فراگیری قرآن داشت، پله‌های ترقی را طی کرد و توانست تا در مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف در سال 76، رتبه اول استان و رتبه یازدهم کشوری را به دست آورد. دیگر اساتید و مربیان او در استان خوزستان، مهدی دغاغله و سیدکریم موسوی که خود از سرآمدان عرصه قرآنی در کشور هستند، بودند.

وی که هم‌اکنون از اعضای گروه تواشیح بین‌المللی «سبطین» است، علاوه بر دو مقام کشوری که با این گروه به دست آورده، سفرهایی را نیز همراه با دیگر اعضای گروه به کشورهای مختلفی همچون تانزانیا، اوگاندا، صربستان، پاکستان و ... داشته است.

شریفی، تاکنون موفق به دریافت مقام اول کشوری در رشته‌های مختلفی همچون ابتهال، اذان، قرائت تحقیق و ترتیل در مسابقات مختلفی همچون سازمان اوقاف، دانش‌آموزی و قوه قضائیه شده است.

این قاری ممتاز قرآن، مدت 10 سال است که به عنوان مسئول دارالقرآن کانون اصلاح و تربیت اهواز مشغول به فعالیت است و در این مدت نیز توانسته است تا به عنوان مربی قرآن، کلاس‌هایی را برای کارکنان و مددجویان این کانون برپا کند.

وی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ در رابطه با تأثیر قرآن در فعالیت‌های روزمره با بیان اینکه احترامی که امروز در جامعه و در میان قرآنیان دارم به برکت قرآن است، اظهار کرد: فعالیت قرآنی، تأثیرات فراوانی در زندگی شخصی و کاری‌ام گذاشته و به برکت قرآن توانسته‌ام تا دو بار به مکه مکرمه سفر کرده و چندین بار، اجرای برنامه در حضور مقام معظم رهبری داشته‌ باشم.

رحیم شریفی قاری خوزستان

این قاری ممتاز قرآن که هم‌اکنون به عنوان دانشجوی رشته حسابداری در دانشگاه اهواز مشغول به تحصیل است، در رابطه با وضعیت امور قرآنی در دانشگاه محل تحصیل خود تصریح کرد: به شکرانه الهی، دانشگاه ما از لحاظ پرداختن به فعالیت‌های قرآنی در وضعیت مناسبی قرار دارد و دانشجویان، اساتید و مسئولان دانشگاه به امر قرآن کریم اهتمام دارند.

شریفی در رابطه با حضور و تأثیر قرآن در نهادی مانند قوه قضائیه به ویژه در میان قضات و و مسئولان این قوه، بیان کرد: این مسئله تأثیر بسزایی در امور قوه قضائیه خواهد داشت. برای مثال در امر قضاوت که تأکید آیات بر اجرای دقیق عدالت است. اگر قضات، وکلا و مسئولان دادگاه‌ها با تکیه بر قرآن به وظایف خود عمل کنند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

رتبه اول رشته قرائت مسابقات قرآن قوه قضائیه گفت: امسال نیز به توفیق الهی در رشته اذان این رقابت‌ها، شرکت خواهم کرد. البته اعتقاد بنده این است که کسانی که رتبه‌های برتر این مسابقات را به دست می‌آورند، باید میدان را برای حضور پرشور جوانان و دیگر همکاران خود در قوه قضائیه خالی کرده و در مسابقات بعدی شرکت نکنند تا این عزیزان نیز بتوانند صاحب امتیاز و رتبه در مسابقات شوند.

رحیم شریفی قاری خوزستان

شریفی درباره تفاوت سطح مسابقات قرآن قوه قضائیه با مسابقات سراسری سازمان اوقاف بیان کرد: بنده از سال 76 در مسابقات قرآن سازمان اوقاف شرکت داشته‌ام و از نزدیک شاهد سطح بسیار بالای قاریان بوده‌ام. در مسابقات اوقاف افراد مختلف از هر قشری از جامعه حضور دارند و این مسئله سطح مسابقات را بالا می‌برد، ولی در مسابقات قوه قضائیه، تنها کارکنان و خانواده‌های ایشان در رده‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند که همین مسئله نشان‌دهنده تفاوت سطح این مسابقات با یکدیگر است. البته مسابقات قوه قضائیه نیز نسبت به هشت دوره‌ای که تاکنون برگزار شده، هر سال از سطح بالاتر و بهتری نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است که امیدوارم این روند صعودی، تداوم داشته باشد.

وی درباره وضعیت فعالیت‌های قرآنی در میان مددجویان سازمان زندان‌های خوزستان نیز اظهار کرد: پرداختن به امور قرآنی به ویژه در زمینه حفظ قرآن، روز به روز در میان مددجویان بیشتر می‌شود. امروز بسیاری از مددجویان هستند که حافظ و قاری قرآن هستند. همچنین، پرداختن به امور قرآنی در میان مددجویان تأثیر فراوانی در تصمیم ایشان برای بازگشت از خطا دارد.

شریفی ادامه داد: البته به جز بنده نیز اساتید و مربیان قرآن بسیار خوبی که همگی از حفاظ کل و قاریان بسیار خوب استان خوزستان هستند در زندان‌ها و میان مددجویان فعالیت می‌کنند که تأثیر بسیار زیادی در اعتلای قرآنی این مددجویان دارد. تلاش این عزیزان باعث شده تا مددجویان فراوانی به سمت امور قرآنی همچون حفظ و قرائت قرآن، حفظ نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، کتابت قرآن و ... حرکت کنند.

این قاری ممتاز قرآن با اشاره به اینکه مسئولان سازمان زندان‌ها و کانون اصلاح و تربیت استان خوزستان نیز اهتمام فراوانی به اعتلای قرآنی و فرهنگی مددجویان دارند، گفت: آرزوی قلبی بنده این است که روزی بتوانم قرآن را نه برای مسابقات، بلکه برای شخص خودم حفظ کنم.

اجرای ترتیل قرآن رحیم شریفی

انتهای پیام
captcha