نامه جمعیت مادران شریف ایران به رئیس مجلس شورای اسلامی
کد خبر: 3905589
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹

نامه جمعیت مادران شریف ایران به رئیس مجلس شورای اسلامی

جمعیت مادران دانشگاه شریف در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی از تلاش برای تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده سالم و اعلام وصول طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده تشکر کرده و ابراز امیدواری کردند که این طرح هرچه سریع‌تر مورد بررسی قرار گرفته و به‌گونه‌ای تصویب شود که عملیاتی و به آسانی قابل رصد و پیگیری باشد.

مادران شریف

به گزارش ایکنا، جمعیت مادران دانشگاه شریف در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی از تلاش برای تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده سالم و اعلام وصول طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، تشکر کرده و ابراز امیدواری کردند که این طرح هرچه سریع‌تر مورد بررسی قرار گرفته و به‌گونه‌ای تصویب شود که عملیاتی و به آسانی قابل رصد و پیگیری باشد. متن کامل نامه را در ادامه می‌خوانید.
 
باسمه تعالی
«فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُواْ رَبَّکُمْ إِنَّهُ کَانَ غَفَّاراً، یُرْسِلُ السَّمَآءَ عَلَیْکُم مِّدْرَاراً، وَیُمْدِدْکُم بِأَمْوَالٍ وَبَنِینَ وَیَجْعَل لَّکُمْ جَنَّاتٍ وَ یَجْعَل لَّکُمْ أَنْهَاراً»

ریاست محترم مجلس شورای اسالمی
جناب آقای دکتر قالیباف
سلام علیکم

توفیق خدمتگزاری در نظام اسلامی و جلب اعتماد مردم شریف ایران را تبریک عرض می‌کنیم. امید است با انجام وظایف در این منصب بتوانید ذخیرهی شایسته‌ای برای آخرت کسب نمایید.
 
ما جمعی از مادران دانشجوی دانشگاه شریف هستیم که مدتی است به صورت متمرکز در حوزه جمعیت فعالیت می‌کنیم؛ در طول این مدت با توجه به مطالعات تخصصی و همچنین بررسی‌های میدانی، مسئله جمعیت در ایران را بسیار نگران کننده یافتیم.

از باب امر به معروف و به جهت وظیفه شرعی و انقلابی نکاتی را به عرض حضرتعالی می‌رسانیم که به نظر می‌رسد باید در رئوس برنامه‌های اصلی نهاد قانون گزار جمهوری اسالمی ایران قرار گیرد.

همانطور که مستحضر هستید کارشناسان جمعیت و اندیشکده‌های امور راهبردی جمهوری اسلامی ایران متفق‌القول هستند که ایران در حال حاضر در شرایط هشدار جمعیتی قرار دارد و در صورت ادامه روند فعلی به زودی به بحران جمعیت نیز مبتلا خواهد شد.

طی ۲۰ سال گذشته نرخ باروری در ایران از 4.6 فرزند، به1.6 فرزند رسیده است. این اندازه از کاهش نرخ باروری در تاریخ بشر بی‌سابقه بوده است. متأسفانه در سال ۱۳۹۸ پایین‌ترین نرخ رشد را تجربه کردیم؛ در حالی که هشت سال از اولین هشدار مقام معظم رهبری در مورد جمعیت می‌گذرد.
 
سیاست‌های کلی جمعیت در بهار سال ۱۳۹۳ توسط رهبر معظم انقالب ابلاغ شد. ایشان در نامه خود به روسای قوای سه گانه در خصوص اجرا و پیگیری این سیاست‌ها بر سه عامل دقت، سرعت و قوت تأکید نمودند.

در طول این مدت، مثل همیشه، تنها ملت انقلابی و مسلمان ایران بودند که علی‌رغم شرایط نامساعد فرهنگی و اقتصادی، با روحیه جهادی وارد میدان فرزندآوری شدند تا مانع ورود کشور به بحران جمعیت شوند.

بدیهی است این امر نه تنها چیزی از مسئولیت سیاستمداران نمی‌کاهد، بلکه وظیفه سنگین‌تری برای مسئولان ایجاد می‌کند که تا جای ممکن با اقدامات مقتضی، شرایط را برای جهادگران عرصه جمعیت تسهیل کنند.

همچنین یادآوری این نکته ضروری است که اکنون ۱۵ سال از دوره ۴۰ ساله پنجره جمعیتی ایران - بدون اقدامی درخور و مؤثر- سپری شده و ۲۵ سال باقیمانده نیز زمان زیادی برای ایجاد مشوق‌های جمعیتی و تغییر الگوی فرزندآوری نیست و کشور در این زمینه نیازمند اقدامی جهادی است.

اکنون و بعد از گذشت شش سال از ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت، شایسته است شما با تکیه بر صندلی ریاست مجلس شورای اسلامی، خودتان را مخاطب این ابلاغ رهبری بدانید و با مدیریتی جهادی که همواره جزء شعار‌ها و اولویت‌های شما بوده، در مدت باقی مانده از پنجره جمعیتی ایران، فرصت را مغتنم شمرده و مانع ورود کشور به شرایط بحران شوید.

الزام می‌دانیم از تلاش برای تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده سالم و اعلام وصول طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، تشکر کنیم. امیدواریم این طرح هرچه سریع‌تر مورد بررسی قرار گرفته و به‌گونه‌ای تصویب شود که عملیاتی و به آسانی قابل رصد و پیگیری باشد.

ما نیز به عنوان عضو کوچکی از جامعه فعالان جمعیت، مواردی را برای تسریع در عملیاتی شدن این مهم پیشنهاد می‌دهیم.

۱) جرم‌انگاری تبلیغات و اعمال ضدجمعیتی.
۲) طرح کاهش هزینه‌ها و یا پوشش کامل بیم‌های برای درمان ناباروری.
۳) اختصاص منابع یارانه‌ای ویژه برای خانواده‌های بیش از سه فرزند.
۴) رایگان‌سازی یا اعمال تخفیف در حق بیمه فرزندان سوم به بعد.
۵) ایجاد الزام قانونی برای احداث مهدکودک با هزینه پایین و کیفیت قابل قبول در دانشگاه‌ها.

در پایان برای جنابعالی و نمایندگان منتخب ملت، آرزوی توفیق در این عرصه خطیر را داریم تا با توجه به راهکار‌های ازدیاد مطلوب جمعیت که توسط فعالان این عرصه تدوین شده و به کارگیری دانش جوانان و توصیه‌های دلسوزان ایران اسلامی، هر آنچه برای عبور کشور از شرایط هشدار جمعیتی الزم است و در حیطه وظایف شما می‌گنجد به مرحله عمل برسانید.

به راستی، برای آخرت همه ما، چه توش‌های بهتر از اینکه نقشی در اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و رسیدن به تمدن اسالمی داشته باشیم.
 
انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۰ - ۱۶:۴۱
0
0
من هم به عنوان یک مادر شاعل با کلی مشکلات از مجلس یازدهم به دلیل اعلام وصول طرح جمعیت و تعالی خانواده تشکر می کنم امیدوارم تمامی مفاد آن اجرا شود. من به عنوان مادر شاغل متمایل به فرزنداوری می باشم که انشاله با اجرای طرح فوق مشکلات مادران شاغل حل شود
captcha