درخواست جهاد اسلامی از علمای مسلمان برای حمایت از قدس شریف
کد خبر: 3904719
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳

درخواست جهاد اسلامی از علمای مسلمان برای حمایت از قدس شریف

مسئول اداره سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین خواستار رهبری و حمایت علمای مسلمان از مردم برای حمایت از قدس شریف و جلوگیری از اجرای نقشه‌های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی شد.  

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «صفا»، «محمد الهندی»، مسئول اداره سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، شامگاه شنبه، 24 خرداد، در نشست مجازی «علمای امت اسلامی برای یاری قدس و مسجدالاقصی»، که از طریق شبکه‌های اجتماعی برگزار شد، تأکید کرد: در این روزهای دشوار امت اسلامی به دین اسلام پناه آورده‌ است و ما به شما علما اطمینان کامل داریم و امید بسته‌ایم که امت اسلامی را از این شرایط دشوار خارج کنید.
 
وی افزود: میلیون‌ها نفری که برای مخالفت با نابودی قدس در خیابان‌ها حضور می‌یابند، به تلاش‌های علمای امت اسلامی امیدوارند.
 
الهندی اظهار کرد: اسرائیل مظهر نژادپرستی غرب به بدترین شکل آن و وسیله‌ای برای ادامه اختلاف‌افکنی میان امت اسلامی و جلوگیری از هرگونه نهضت یا استقلال حقیقی در هر گوشه‌ای از جهان اسلام است. این رژیم فقط به خشونت و تروریسم اعتقاد دارد و جز به توسعه قلمرو خود و سلطه‌گری به چیزی نمی‌اندیشد و از هر ابزاری برای تحقق اهداف خود کمک می‌گیرد. لذا خطر بزرگی برای ملت‌ها و دولت‌های جهان اسلام محسوب می‌شود.
 
الهندی تأکید کرد: هرکس که گمان می‌کند می‌تواند یک نهضت یا استقلال حقیقی را در کشورش به دست آورد بدون اینکه با اسرائیل مبارزه کند، خیالی باطل دارد و هرکس که گمان می‌کند دشمنی غیر از اسرائیل وجود دارد، دچار وهم و خیال است. طرح‌ «معامله قرن» نیز برای از بین بردن مسئله فلسطین مطرح شده و دونالد ترامپ این طرح را به این منظور بر فلسطینیان تحمیل کرده است.
 
وی در پایان ضمن تجدید عهد با همه کسانی که از مسئله فلسطین و قدس شریف حمایت می‌کنند، بیان کرد: ما جهاد خود را تا آزادی کل فلسطین ادامه خواهیم داد.
 
یادآور می‌شود، در نشست مجازی «علمای امت اسلامی برای یاری قدس و مسجدالاقصی» که شنبه شب به مناسبت پنجاه و سومین سالگرد اشغال شهر قدس و سایر نقاط فلسطین‌ از طریق اینترنت و شبکه‌های اجتماعی برگزار شد، شمار زیادی از علمای امت اسلامی از 19 کشور و 40 مؤسسه علمایی از جمله اتحادیه جهانی علمای مسلمان، انجمن علمای مسلمان و انجمن علمای اهل سنت به ایراد سخنرانی پرداختند.
انتهای پیام
captcha