افزایش موج تبعید فلسطینیان از بیت‌المقدس و بازداشت گسترده نیروهای فتح
کد خبر: 3903676
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
اهم رویدادهای اخیر در فلسطین؛

افزایش موج تبعید فلسطینیان از بیت‌المقدس و بازداشت گسترده نیروهای فتح

موج تبعید فلسطینیان از بیت‌المقدس طی چند روز اخیر به دنبال سیاست صهیونیست‌ها در دور کردن فلسطینیان از این شهر مقدس افزایش یافته،‌ به طوری که این تعداد طی 72 ساعت گذشته به 10 تبعیدی رسیده است.

به گزارش ایکنا به نقل از «سما نیوز»، نیروهای صهیونیست طی چند روز گذشته 96 فلسطینی را از بیت‌المقدس و مسجد‌الاقصی تبعید کرده‌اند. در 72 ساعت گذشته نیز در حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی 10 فلسطینی اهل بیت‌المقدس تبعید شده‌اند.
 
روز گذشته، 18 خرداد، نیز مقامات رژیم صهیونیستی یک معلم اهل قدس به نام «هنادی الحلوانی» را پس از فراخواندن او به مرکز پلیس بخش قدیمی شهر قدس، به مدت 6 ماه از مسجدالاقصی تبعید کردند. این زن معلم فلسطینی جمعه گذشته نیز به دلیل حضور در نزدیکی مسجد‌الاقصی یک هفته تبعید شده بود.
 
مقامات رژیم صهیونیستی روز گذشته همچنین «ناصر قوس»، مدیر باشگاه اسرای فلسطینی در قدس، را 5 ماه از مسجدالاقصی تبعید کرده‌اند. روز شنبه هفته جاری نیز «سندس عویس» و «رائده سعید الخلیلی»، از شهروندان بیت‌المقدس، به ترتیب 3 و 5 ماه از مسجدالاقصی تبعید شدند.
 
پیش‌تر نیز شیخ «عکرمه صبری»، خطیب مسجدالاقصی و شمار زیادی از رهبران فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی از بیت‌المقدس تبعید شده بودند. در همین راستا، شورای اوقاف و امور دینی و مقدسات اسلامی فلسطین، اقدام رژیم صهیونیستی در تبعید فلسطینیان از بیت‌المقدس را محکوم کرد و تجدید قرار تبعید شیخ عکرمه صبری از مسجدالاقصی به مدت 4 ماه را باطل و غیرقانونی خواند.
 
این شورا تأکید کرد: اقدامات رژیم صهیونیستی موجب نمی‌شود که اعضای شورا از وظایف خود در دفاع از مسجدالاقصی و حمایت از این مکان مقدس به عنوان یک مسجد مهم اسلامی برای مسلمانان دست بردارد.
 
طی سال‌های گذشته نیروهای صهیونیست ده‌ها نفر از نگهبانان مسجدالاقصی و نمازگزاران فلسطینی را، که در برابر حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی مقابله کرده بودند، به مدت یک هفته تا چند ماه تبعید کرده است.

خبر دیگر به نقل از خبرگزاری معا فلسطین حاکی است که نیروهای صهیونیستی بامداد امروز، 19 خرداد، تعداد زیادی از نیروهای «جنبش ملی آزادی‌بخش فلسطین» (فتح) را بازداشت کردند. نیروهای اشغالگر صهیونیستی به همراه نیروهای سرویس اطلاعاتی خود با حمله به شهرها و محلات بیت‌المقدس، نیروهای فتح را در مناطق الطور، الصوانة، العیسویة، سلوان، صور باهر و وادی الجوز  بازداشت کردند.

انتهای پیام
captcha