دانشگاه‌ها برای تشکیل کلاس‌ها برنامه‌ریزی کنند
کد خبر: 3902263
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰

دانشگاه‌ها برای تشکیل کلاس‌ها برنامه‌ریزی کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به بازگشایی دانشگاه‌ها از هفته آینده، تأکید کرد: این موضوع یکی از نگرانی‌های اصلی ما است، بنابراین دانشگاه‌ها برای خوابگاه‌ها و تشکیل کلاس‌ها باید برنامه‌ریزی انجام دهند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، ۱۱ خردادماه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه وضعیت استان در بحث کرونا خوب است، اظهار کرد: اما این وضعیت نسبت به تهدیدات داخلی و خارجی شکننده است، در حال حاضر وضعیت شهرستان کوهرنگ به علت ورود مسافران از استان خوزستان و کوچ عشایر قرمز و  شهرستان فارسان نیز در وضعیت هشدار قرار دارد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون شهرستان اردل، کیار و سامان در وضعیت سفید قرار دارند و در روز گذشته هیچ مورد مثبتی از ابتلا به کرونا ویروس در شهرستان شهرکرد گزارش نشد.

وی با بیان اینکه بحث پیشگیری و مبارزه با کرونا ویروس نباید عادی‌سازی شود، بیان کرد: در بحث کرونا ویروس وضعیت باثباتی نداریم و باتوجه به برداشته شدن محدودیت‌ها باید به موضوع رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از وسایل حفاظت شخصی بیش‌تر از گذشته توجه شود.

شیرانی در ادامه با اشاره به بازگشایی دانشگاه‌ها از هفته آینده، تأکید کرد: این موضوع یکی از نگرانی‌های اصلی ما است، بنابراین دانشگاه‌ها برای خوابگاه‌ها و تشکیل کلاس‌ها باید برنامه‌ریزی انجام دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در خصوص بازگشایی تالارهای پذیرایی برای برگزاری مراسمات، توضیح داد: متأسفانه اکثر مردم به توصیه‌ها برای عدم برگزاری مراسمات بی توجه هستند و این مراسمات را در منازل برگزار می‌کنند، بنابراین خطرات تجمع جمعیتی در منازل بیش‌تر از تالارهای پذیرایی است، تالارها باید با رعایت پروتکل‌ها و با ظرفیت حداقلی آغاز به کار کنند.

وی از انجام پژوهش برای ساخت واکسن کرونا و کیت تشخیص کرونا در کمتر از ۲ ساعت، در دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری خبر داد و یادآور شد: برای انجام این پژوهش نیازمند حمایت مالی از سوی دولت هستیم، هزینه اولیه این پژوهش حدود ۳۵۰ میلیون تومان برآورد شده است.

دریافت کد رهگیری ۴۰ هزار صنف استان

در ادامه جلسه سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، اظهار کرد: حدود ۴۰ هزار از صنوف استان کد رهگیری برای فعالیت دریافت کرده‌اند.

وی افزود: روزانه ۱۸۰ نیروی تخصصی بر امر نظارت در بازار فعالیت می‌کنند و تعدادی از واحدهای صنفی متخلف در همین راستا پلمب شدند.

ضرورت استفاده از ماسک

فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی در ادامه جلسه با تأکید بر اینکه باید برای حفظ شرایط موجود تلاش کنیم، اظهار کرد: متأسفانه شاهد حالت انفجاری آمار مبتلایان به کرونا در برخی از استان‌ها بودیم.

وی تأکید کرد: استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی از ضروریات است، اما گاهی مردم نسبت به آن بی‌توجهی می‌کنند.

رحمانی با بیان اینکه ارائه خدمات در بیمارستان‌ها به حالت عادی بازگشته است، گفت: متأسفانه برخی از افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای از مراجعه به مراکز درمانی در این ایام خودداری می‌کنند و همین مسئله ممکن است باعث افزایش آمار مرگ و میر در این بیماران شود.

در پایان  سعید کریمی رئیس دانشگاه شهرکرد با ابراز نگرانی از بازگشایی دانشگاه‌ها، اظهار کرد: تعداد دانشجویان فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه شهرکرد بالاست و ما نگران افراد ناقل بی علامت هستیم.

وی بیان کرد: کلاس‌های مقطع کارشناسی هم چنان به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود، درصدد هستیم مقدمات بازگشایی دانشگاه و رعایت پروتکل‌ها را انجام بدهیم.

انتهای پیام
captcha