پیوند قرآن و مسجد در جبهه مقابله با کرونا
کد خبر: 3901455
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰

پیوند قرآن و مسجد در جبهه مقابله با کرونا

مدیر خانه قرآن سیدالشهدا(ع) شهر نقنه به تشریح فعالیت‌های این خانه قرآن با همکاری مسجد قشقائی‌ها در جبهه مقابله با کرونا پرداخت.

محمدحسین صادقی‌نسب، مدیر خانه قرآن سیدالشهدا(ع) شهر نقنه، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، در تشریح فعالیت‌های این خانه قرآن در پی شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: از زمان اعلام رسمی مبنی بر تعطیلی فعالیت‌های آموزشی برای کاهش خطرات این ویروس، خانه قرآن سیدالشهدا(ع) نقنه نیز کلاس‌ها و دوره‌های حضوری قرآن را تعطیل کرد و قرآن‌آموزان را تا حد امکان به سمت کلاس‌های مجازی سوق داده است.

وی با بیان اینکه اعضای خانه قرآن سیدالشهدا(ع) و بچه‌های مسجد قشقائی‌ها فعالیت‌های وسیعی را در جبهه مقابله با کرونا شکل داده‌اند، تصریح کرد: در روزهای ابتدایی شیوع کرونا، جلساتی با حضور اعضای خانه قرآن و هیئت امنای مسجد قشقائی‌ها تشکیل و برای فعالیت در زمینه تولید ماسک، تهیه مواد ضدعفونی کننده و ضدعفونی معابر عمومی به‌ویژه اماکن عمومی محله هماهنگی و تصمیم‌گیری شد.

صادقی‌نسب گفت: در این جلسات مقرر شد که اعضای خانه قرآن و هیئت امنا با همکاری سپاه، چند دستگاه چرخ خیاطی را با کمک اهالی محله جمع‌آوری کرده و کارگاه دوخت ماسک در مسجد ایجاد شود که این اقدام با سرعت انجام و کار آغاز شد.

این فعال قرآنی با بیان اینکه کار دوخت ماسک کم‌کم با نظر اعضای فعال گروه به منازل انتقال یافت، ادامه داد: برای این کار، مواد اولیه دوخت ماسک در اختیار بانوان داوطلب قرار گرفت که ماسک‌های تولیدشده را به مسجد تحویل بدهند.

صادقی‌نسب به تهیه تا کنون ۲ هزار و ۵۰۰ ماسک اشاره و بیان کرد: همچنین مواد شوینده و ضدعفونی کننده با کمک خیران تهیه و بسته‌های بهداشتی در میان خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

وی افزود: فعالان مسجد قشقائی‌ها و خانه قرآن سیدالشهدا(ع) در زمینه جمع‌آوری کمک مؤمنانه و تهیه غذای گرم در ماه مبارک رمضان نیز فعال بودند که در همین راستا، در شب ولادت امام حسن(ع) ۳۱۰ پرس غذای گرم با رعایت موازین بهداشتی پخت و در میان خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

صادقی‌نسب به برنامه‌های لیالی قدر اشاره و تصریح کرد: این مراسم با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده در مسجد قشقائی‌ها برگزار شد که ماسک و مواد ضدعفونی کننده در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت و مسجد نیز قبل و بعد اجرای هر مراسم‌، ضد عفونی شد.

مدیر خانه قرآن سیدالشهدا(ع) نقنه در خصوص فعالیت‌های قرآنی خانه قرآن سیدالشهدا(ع) در ایام کرونایی، بیان کرد: برنامه‌هایی نظیر ختم قرآن، ختم انعام و صلوات و جزءخوانی قرآن به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان در منازل و به‌صورت مجازی برگزار شد و این برنامه همچنان ادامه دارد.
صادقی‌نسب تاکید کرد: خانواده‌هایی که معمولا ختم انعام و جلسات تلاوت قرآن به نیت شادی اموات در منازلشان برگزار می‌کردند این برنامه‌ها را به خانه قرآن سیدالشهدا(ع) سپردند تا در فضای مجازی برگزار شود و هزینه این اقدامات صرف نظافت و ضدعفونی مسجد و نیز تهیه مواد ضدعفونی کننده شده است.

وی در خصوص فعالیت مربیان خانه قرآن سیدالشهدا(ع) در زمینه آموزش مجازی قرآن کریم، گفت: دو نفر از مربیان این خانه قرآن در کلاس‌های مجازی که از سوی موسسات قرآنی بروجن و با مشارکت شمار زیادی از قرآن‌آموزان شهرستان تشکیل شده است، حضور فعال دارند.

یادآوری می‌شود، خانه قرآن سیدالشهدا(ع) از ۱۰ سال پیش فعالیت‌های قرآنی خود را در زمینه آموزش آغاز کرده و توانسته است در پیوند با مسجد محله‌، علاوه بر تلاش برای نشر فرهنگ قرآنی‌، فعالیت‌های گسترده‌ و ارزشمندی را در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی، گسترش سبک زندگی قرآنی و دینی، ارتقای فرهنگ عمومی، انجام حرکت‌های خیرخواهانه با جلب مشارکت خیران، حمایت از نیازمندان و ... انجام دهد و نمونه عملی پیوند قرآن و مسجد به شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha