نمایندگان به فرهنگ‌سازی «مطالبه‌گری» در جامعه کمک کنند
کد خبر: 3901339
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰

نمایندگان به فرهنگ‌سازی «مطالبه‌گری» در جامعه کمک کنند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: نمایندگان مردم در مجلس باید کمک کنند تا «مطالبه‌گری» در جامعه، فرهنگ‌سازی شود و به گونه‌ای رفتار کنند که تفاوت میان این موضوع و پرخاشگری روشن شود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان امروز، سه‌شنبه 6 خردادماه در دیدار با منتخب مردم سراوان، سیب و سوران و مهرستان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ضمن ابراز خرسندی از اعلام موجودیت فراکسیون مناطق محروم در مجلس یازدهم، گفت: این فراکسیون باید مسائل مهم مناطق محروم کشور را پیگیری کرده و سپس تصویب قوانین مناسب را در دستور کار قرار دهد.

امام جمعه زاهدان ضمن توصیه منتخبان مجلس به حفظ و تقویت ارتباطات مردمی پس از کسب رأی، بیان کرد: حقوق مردم باید از جانب نمایندگان پیگیری شود؛ نمایندگان باید خود را در مقابل خدا و مردم پاسخگو بدانند.

وی با مهم دانستن فرهنگ‌سازی مطالبه‌گری در میان مردم و نقش نمایندگان در این زمینه، گفت: نشان دادن تفاوت مطالبه‌گری با پرخاشگری بسیار مهم است و باید به گونه‌ای رفتار شود که مردم ما، این فرهنگ درست را فرا بگیرند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر اشاعه فرهنگ مطالبه‌گری در میان نسل جوان، ادامه داد: جوانان به عنوان آینده‌سازان کشور باید علاوه بر مطالبه‌گری، در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حضور پیدا کرده و کار را به دست بگیرند.

وی اظهار کرد: جایگیری نمایندگان در کمیسیون‌های مختلف، مسئله مهمی است که باید بر اساس اصل شایسته‌سالاری باشد وگرنه موجب عقب‌ماندگی کشور می‌شود.

محامی ضمن ابراز امیدواری برای فعالیت با نشاط و توأم با روحیه جوانیِ جمع نمایندگان استان، اضافه کرد: نمایندگان باید مردم ما را نمایندگی کنند و با آرمان‌های بزرگ پای در عرصه خدمت به مردم بگذارند.

ملک فاضلی، منتخب مردم سراوان در مجلس یازدهم شورای اسلامی نیز در این دیدار از راه اندازی فراکسیون شهرهای محروم در مجلس آینده خبر داد و گفت: این فراکسیون شامل حدود ۱۲۰ نماینده شهرستان‌های محروم از سراسر کشور است و قرار است تا مسایل مربوط به محرومیت را در کشور پیگیری کند.

وی افزود: قرار شد در این فراکسیون که شامل نمایندگان شهرهای کوچک و کمتر توسعه یافته است، مسائل مربوط به پیشرفت و توسعه شهرها و کشور به صورت هماهنگ پیگیری شود.

منتخب مردم سراوان در مجلس یازدهم شورای اسلامی همچنین در رابطه با سایر پیگیری‌های صورت گرفته، گفت: امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با همکاری سایر نمایندگان استان، مسائل مهم بهداشتی از جمله تامین زیرساخت‌های پزشکی و بیمارستانی برای مقابله با ویروس کرونا و همچنین مسأله آب شرب را پیگیری و حل کنیم.

انتهای پیام
captcha