فعالیت موزه‌های استان اردبیل از سر گرفته شد
کد خبر: 3901333
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸

فعالیت موزه‌های استان اردبیل از سر گرفته شد

مدیر موزه‌های استان اردبیل گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با شیوع بیماری کرونا، تمامی موزه‌های استان اردبیل بازگشایی شده و فعالیت خود را از سر گرفتند.

فعالیت موزه‌های استان اردبیل از سر گرفته شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، فردین عینی، مدیر موزه‌های استان اردبیل، ششم خردادماه اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با شیوع بیماری کرونا، تمامی موزه‌های وابسته به اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل از روز دوشنبه ۵ خرداد ۹۹ فعالیت خود را از سر گرفتند.
وی افزود: با ابلاغ این مصوبه موزه‌های استان طبق روال عادی از ساعت ۹ تا ۱۸ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازم آماده میزبانی از بازدیدکنندگان خواهند بود که با بازگشایی موزه‌های از روز گذشته شاهد حضور مردم در این مکان‌ها بوده‌ایم.
مدیر موزه‌های استان اردبیل بیان کرد: مصوبه بازگشایی و آغاز فعالیت موزه‌های استان به موزه‌های خصوصی از قبیل موزه مشگین‌شهر و موزه شهرداری اردبیل نیز ابلاغ شده تا فعالیت‌های خود را آغاز و اقدام به خدمات‌رسانی به بازدیدکنندگان کنند.
عینی با اشاره به فعال بودن ۱۵ موزه در سطح استان اردبیل تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا موزه‌های استان نیز تعطیل و بازدید از آن انجام نمی‌شد که امیدواریم با بازگشایی این مکان‌های فرهنگی و تاریخی بتوانیم شاهد حضور بازدیدکنندگان و رونق قبلی در این مکان‌ها باشیم.
وی با اشاره به فعالیت موزه‌های استان در ایام کرونایی، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت موزه‌های استان اغلب در بستر اینترنت و بازدید مجازی ‍پیگیری می‌شود که با توجه به این فعالیت‌ها امسال ۶ موزه استان اردبیل در روز موزه توسط ایکوم یا شورای بین‌المللی موزه‌ها مورد تقدیر قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha