اجرای طرح «هر هفته با یک شهید» در لرستان
کد خبر: 3901324
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷

اجرای طرح «هر هفته با یک شهید» در لرستان

طرح «هر هفته با یک شهید» با همکاری بسیج رسانه لرستان برگزار می‌شود.

اجرای طرح «هر هفته با یک شهید» در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، سازمان بسیج رسانه استان لرستان اقدام به اجرای طرحی با عنوان «هر هفته با یک شهید» کرده است که در این طرح هر هفته روزهای یک‎شنبه یکی از شهدا توسط سازمان بسیج رسانه استان معرفی و وصیت‌نامه شهید نیز ذکر می‎شود و اصحاب رسانه اقدام به معرفی آن شهید می‎کنند.

طرح هر هفته با یک شهید با هدف تبیین فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه بین نسل جوان اجرا می‏‌شود که در اولین هفته شهید اصغر قیطاسی معرفی شد و در هفته دوم نیز شهید پرویز نصرالهی معرفی شد.

در بخشی از وصيت‌نامه شهيد اصغر قيطاسی آمده است: «دوست دارم چشم‌هايم را دشمن در اوج دردش از حدقه بيرون آورد و دست‌هايم را قطع كند و پاهايم را از بدن جدا سازد و قلبم را با گلوله‌هايش سوراخ سوراخ كند و سرم را از بدن جدا سازد تا در كمال فشار و آزار، دشمنان مكتبم ببينند كه اگرچه چشمم و دست‌ها، پاها، قلب و سينه و سرم را از من گرفته اما يک چيز را نگرفته و آن ايده من است.

ايده‌ای پُر از عشق به بودن و درعاشقس زيستن و با شوق مردن، عشق به مطلق عاشقان الله، «من عشقه قتلته» بگذار تا جسم من را دشمن مثله گرداند اما عشق من را نمی‎تواند، عشق به نظام جمهوری اسلامی عشق به امام زمان(عج)، عشق به خمينی روح‌الله، اين مرد پاكی‎ها در زمانه همه نا پاكی‎ها.

و تو ای حسين(ع) ای تو كه معشوقی در مسلخ عشق هر مدعا و هزاران عاشقت را به قربان‌گاه  كشاندی ای سيد الشهدا(ع) كه آخرين شب حيات را از دشمن خواستی برای وداع با دنيا با تمام دنائت.

چه اسفل السافلين است بلكه برای رحمان با تمام عزمتش چه رسيدن عبد به معشوق همان رسيدن عاشق به معشوق، بدان كه امروز جوانان ما تو را رهنمون راه خويش ساخته‌اند و اينجاست كه خلاصه كلام در عشق به ولايت با آرزوی شهادت اما با شهادت به اطاعت از امامت».

همچنین در بخشی از وصیت‌نامه شهید پرویز نصرالهی آمده است:

«چون هنگام فتح و پيروزی با ياري خداوند فرا رسد (و در آن روز) بنگری كه فوج فوج بدين خدا داخل می‌شوند و در آن وقت خدای خود را حمد و ستايش كن و از او مغفرت و آمرزش طلب كه او خدای بسيار توبه‌پذير است.

بارالها عمری گنه كردم عمری معصيت كردم تابع هوای نفسم بودم حالا با سرشكستگی و پشیمانی از گناهان گذشته به تو روی آورده‌ام به تو پناه آورده‌ام اي كه پناه دهنده بی‎پناهانی به تو پناه مي‌برم از شر ظلمت و تاريكی، چون تو نور هميشگي و شيطان نفس، ظلمت ابدی را برای من می‌خواهد ای خدا اگر نبودم كربلا به حسين لبيک گويم در كربلای ايران هستم و در اين‌جا به ندایي امام لبيک مي‌گويم وقتی دلم به اميد تو روشن مي‌شود شب برايم روز و روز برايم نعمت به ياد تو بودن را می‌‌آورد.حسين جان دنيا برای من تيره و تنگ است.

بارالها تنها آروزيم از تو اين است كه هرگز در بستر نميرم هرجا كه مي‌ميرم شهيد بشوم زيرا در غير این‌صورت رويم پيش امام زمان(عج) سياه می‌شود.

وصيتم به خانواده‌ام اين است كه ای پدر و مادر عزيزم عمری به پايم زحمت كشيديد و حال كه می‌خواستم عصای دست‌تان باشم رخت از دنيا بربستم ولی غمگين نباشيد و صبور باشيد كه خداوند اجری عظيم در قبال زحمات‌تان خواهد داد.برايم گريه و زاری نكنيد برای حسين مظلوم گريه كنيد شماها ای برادران سپاهی و ارتشی و غيره فرق نمی‌كند هرجا كه اسلام به كمک‌‌تان احتياج دارد برويد و خدمت بكنيد شماها بايد اسلام را سرافراز كنيد».

انتهای پیام
captcha