پیشتازی در کارهای خیر ویژگی بارز مردم ایران است
کد خبر: 3901319
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱

پیشتازی در کارهای خیر ویژگی بارز مردم ایران است

امام جمعه اقبالیه گفت: مردم ایران در حرکت‌های نوع دوستانه و انجام امر خیر همیشه پیشتاز بوده‌اند و این پیشتاز بودن از خصوصیات بارز مردم ایران است.

پیشتازی در کارهای خیر ویژگی بارز مردم ایران استبه گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مرتضی فاطمیان، امام جمعه اقبالیه، ضمن تبریک عید سعید فطر گفت: امیدواریم شب‌زنده‌داری‌ها و راز و نیاز مردم مؤمن با خدای متعال که در ایام ماه مبارک رمضان صورت گرفت، بعد از پایان این ماه پرفضیلت همچنان ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به شکوه همدلی مؤمنانه مردم ایران در لبیک به منویات رهبری معظم انقلاب اسلامی، عنوان کرد: مردم ایران در حرکت‌های نوع دوستانه و انجام امر خیر همیشه پیشتاز بوده‌اند و این پیشتاز بودن از خصوصیات بارز مردم ایران است.

امام جمعه اقبالیه با بیان اینکه نیکوکاری قلمرو بسیار وسیعی دارد و خداوند تبارک و تعالی به چند صورت در قرآن به آن اشاره فرموده است، افزود: احسان و نیکوکاری از جمله مفاهیم ارزشمندی است که در آموزه‌های دینی به خصوص قرآن کریم مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام فاطمیان ادامه داد: احسان کردن برای توانمندسازی محرومین یک آموزه دینی است که در قرآن کریم توصیه فراوانی به آن شده و مسلمانان نیز برای خدایی شدن آن را به درستی انجام می‌دهند.

وی افزود: احسان و کمک به همنوع از نظر قرآن کریم یکی از مهم‌ترین ابزارهای تکاملی بشر به شمار می‌رود و موجب می‌شود تا انسان به کمال انسانیت دست یابد.

انتهای پیام
captcha