نوبخت وارد زاهدان شد
کد خبر: 3901287
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲

نوبخت وارد زاهدان شد

محمد باقر نوبخت، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور صبح امروز، سه‌شنبه 6 خردادماه وارد زاهدان شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، محمد باقر نوبخت، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور صبح امروز، سه‌شنبه 6 خردادماه وارد زاهدان شد.

نوبخت در بدو ورود به فرودگاه بین المللی زاهدان مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، معاونان استاندار، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شماری از مسؤولان این استان قرار گرفت.

بنا به گزارش روابط عمومی استانداری، هدف از این سفر، بازدید از راه آهن چابهار - زاهدان است؛ همچنین معاون رییس جمهوری به منظور افتتاح چندین مسکن محرومین به ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان نیز سفر خواهد کرد.

در این سفر سردار سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) نیز نوبخت را همراهی می‌کند.

یادآور می‌شود، محمدباقر نوبخت در در جلسه شورای برنامه ریزی سیستان و بلوچستان که سوم بهمن‌ماه سال گذشته برگزار شد، وعده داده بود که پروژه راه آهن چابهار – زاهدان در سال 99 به اتمام خواهد رسید.

معاون رییس جمهوری در این نشست بیان کرده بود: تا پایان سال ۹۹ میزان ۱۳۰۰ کیلومتر راه آهن را در کشور تامین بودجه می‌کنیم و تحویل می‌دهیم که یکی راه آهن چابهار به زاهدان است.

مسیر اصلی این خط ریلی از چابهار به زاهدان به طول ٦١٠ کیلومتر، سال ۱۳۸۹ کلنگ زنی شد اما از سال ۱۳۹۲ به طور جدی در فاز اجرایی قرار گرفت.

این خط ریلی از دروازه شرقی اسکله شهید بهشتی چابهار آغاز و با عبور از شهرستان‌های کنارک، نیکشهر، ایرانشهر و خاش در نهایت به زاهدان متصل شده و پس از آن برای ارتباط با کشورهای آسیای میانه به سرخس متصل می‌شود.

انتهای پیام
captcha