کمک‌های مؤمنانه به ماه مبارک رمضان محدود نشود
کد خبر: 3901279
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷

کمک‌های مؤمنانه به ماه مبارک رمضان محدود نشود

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: رسیدگی به نیازمندان منحصر به یک ماه نیست؛ این همدلی، مواسات و کمک‌های مؤمنانه باید در طول سال تداوم داشته باشد و به ماه مبارک رمضان محدود نشود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان شب گذشته، 5 خردادماه در آیین اختتامیه رزمایش همدلی، گفت: رسیدگی به نیازمندان منحصر به یک ماه نیست؛ این همدلی، مواسات و کمک‌های مؤمنانه باید در طول سال تداوم داشته باشد و به ماه مبارک رمضان محدود نشود.

وی با تاکید بر اهمیت فعالیت‌های شبکه‌ای، مردمی و خودجوش در حوزه کمک‌رسانی به نیازمندان، افزود: این حرکت مؤمنانه مردم، لبیک به ندای رهبرشان و عمل به اخلاق اسلامی بود، چراکه در اسلام، مسلمانان نهی شده‌اند از اینکه شبی را سیر بخوابند، در حالی که همسایه‌شان گرسنه باشد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: ماه رمضان، ماه مبارکی است و برکات آن غیرقابل شمارش است؛ حال که یک ماه تمام را روزه گرفتیم و بندگی کردیم، باید خود را ارزیابی کنیم که چه تغییری در ما ایجاد شده است؛ چقدر به خدا نزدیک‌تر شده‌ایم تا بدانیم روزه ما مقبول درگاه الهی واقع شده یا خیر.

وی بیان کرد: ماه صیام نیامده تا صرفاً یک ماه به ما گرسنگی و تشنگی بدهد، بلکه برای انسان‌سازی آمده است؛ در سایه روزه گرفتن و عبادت کردن، باید تقوای ما بیشتر شود، اخلاق ما اسلامی‌تر شود که یکی از نشانه‌های آن، همین توجه به حال نیازمندان و فقرا است.

محامی اظهار کرد: در ماه رمضان امسال بیش از 40 هزار پرس غذا به عنوان افطاری رهبر معظم انقلاب، در کنار میزان قابل توجهی از بسته‌های کمک معیشتی توسط خیرین تهیه و در بین نیازمندان استان توزیع شد.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: مجموعه‌های دست‌اندرکار ضمن تجمیع اطلاعات دریافت‌کنندگان بسته‌های حمایتی، به فرآیند تهیه لیست دقیق از نیازمندان واقعی استان کمک کنند.

توزیع 443 هزار بسته کمک معیشتی بین نیازمندان استان

مصطفی میرحسینی، دبیر ستاد مردمی رزمایش همدلی سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: امسال 443 هزار و300 بسته کمک معیشتی در ماه مبارک رمضان بین نیازمندان استان توزیع شد.

وی افزود: پس از بیانات مقام معظم رهبری درباره همدلی و مواسات، جلوه‌های زیبایی از کمک‌های مؤمنانه در کشور رقم خورد و این در حالی بود که در برخی از کشورها مغازه‌ها غارت و ماسک‌ها سرقت شد.

دبیر ستاد مردمی رزمایش همدلی استان بیان کرد: در پی توصیه نماینده ولی فقیه در استان، جلسات متعددی در راستای مدیریت و کاهش آسیب‌ها در روند رزمایش همدلی با حضور دستگاه‌ها، خیرین، موسسات خیریه و نهادهای مرتبط برگزار شد.

این فعال فرهنگی اضافه کرد: علاوه بر بسته‌های کمک معیشتی، حدود یک میلیون پُرس غذا توسط نهادهای فعال در طرح ساماندهی و مدیریت یکپارچه بین نیازمندان توزیع شده و این آمار به جز اقدامات خودجوش برخی از خیرین در استان است.

وی اظهار کرد: در این رزمایش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با 350 هزار بسته، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با 35 هزار بسته، آستان قدس رضوی با 25 هزار بسته، کمیته امداد امام خمینی(ره) با 15 هزار بسته، بنیاد مستضعفان با 6 هزار بسته، هلال احمر با بیش از 4 هزار بسته و مؤسسات خیریه با حدود 8 هزار بسته مشارکت داشته‌اند.

میرحسینی با اشاره به پایان کمک‌رسانی در ماه مبارک رمضان و تداوم آن در طول سال، افزود: به زودی حدود 30 هزار بسته کمک معیشتی جدید در بین نیازمندان و محرومان استان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام
captcha