آژیر وضعیت قرمز کرونا در سیستان‌وبلوچستان به صدا درآمد
کد خبر: 3901275
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶

آژیر وضعیت قرمز کرونا در سیستان‌وبلوچستان به صدا درآمد

در حالی که پیش از این، عمده شهرستان‌های استان از نظر وضعیت ابتلا به کرونا، وضعیت سفید و زرد اعلام شده بود و این بیماری تا مهار شدن فاصله چندانی نداشت، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان، آژیر وضعیت قرمز کرونا در استان را دوباره به صدا درآورد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، در حالی که پیش از این، عمده شهرستان‌های استان از نظر وضعیت ابتلا به کرونا، وضعیت سفید و زرد اعلام شده بود و این بیماری تا مهار شدن فاصله چندانی نداشت، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان، آژیر وضعیت قرمز کرونا در استان را دوباره به صدا درآورد.

سیدمحمد هاشمی‌شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی زاهدان در این خصوص بیان کرد: در هفته‌های گذشته تعداد بیماران بستری کاهش یافته بود، اما عدم رعایت فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی سبب شد تا روند ابتلا به این بیماری شدت گرفته و روزانه 50 تا 60 بیمار کرونایی جدید در استان اضافه شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک‌هزار و 607 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان وجود دارد و با وجود تلاش شبانه‌روزی همکاران ما، تاکنون 87 نفر از بیماران کرونایی در سطح استان جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار کرد: علی‌رغم تأکیدات فراوان و آمار بالای قربانیان کرونا که نشان از ماهیت خطرناک این ویروس دارد، عده زیادی همچنان این بیماری را جدی نگرفته‌اند و به پروتکل‌های بهداشتی اهمیت نمی‌دهند.

وی گفت: تنها ‌نسخه علمی و عملی برای استمرار فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی و در عین حال حفاطت از جان انسان‌ها، رعایت بهداشت فردی و اجرای مفاد طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی است؛ چنانچه ما خود را ملزم به رعایت این موارد ندانیم، مهار کرونا غیرممکن است.

آمار مبتلایان به کرونا در چابهار 15 برابر شده است

شهرستان بندری چابهار که مدتی پیش از نظر ابتلا به کرونا، وضعیت سفید اعلام شده بود، هم‌اینک در وضعیت قرمز قرار گرفته و روز به روز، بر شمار مبتلایان افزوده می‌شود.

رحمدل بامری، معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان و فرماندار چابهار در این خصوص بیان کرد: شهرستان چابهار در حال حاضر از لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و در روزهای اخیر در شرایط حادتری قرار گرفتیم، بطوری که موارد مثبت کرونا در مقایسه با دو ماه اول، بیش ‌از ۱۵ برابر شده است.

وی ادامه داد: روند رو به رشد مبتلایان به ویروس کرونا در چابهار سبب شده تا روزانه آژیر وضعیت قرمز کرونا را از سوی کادر بهداشت و درمان در این شهرستان به صدا درآورده و به همین منظور با تصمیم مشترک شورای تامین و ستاد مبارزه با کرونا، تمامی بازارها (بازار منطقه آزاد، دکه بازار، بلوک بازار، جمعه بازار و بازارهای روز) بجز واحدهای صنفی عرضه کننده موادغذایی و بهداشتی تا اطلاع بعدی تعطیل شده‌اند.

وی از اعمال محدودیت شدید رفت‌وآمد در مبادی ورودی و خروجی چابهار به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد و افزود: هیچ امکاناتی برای پذیرایی از گردشگران نخواهیم داشت و از تمامی مسافرانی که قصد سفر به چابهار را دارند به طور جد درخواست می‌شود از سفر به این شهرستان خودداری کنند و تنها به شهروندان این شهرستان اجازه تردد داده خواهد شد.

فرماندار چابهار اظهار کرد: بر اساس تصمیمات این ستاد، مقرر شد بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها مجددا بسته شوند و در سایر اماکن نیز نباید تجمعی شکل گیرد. همچنین برگزاری مجالس عروسی و عزاداری‌ ممنوع است و از چاپ و نصب اعلامیه و بنر در سطح شهرستان که منجر به تشویق مردم برای حضور در تجمعات ‌شود، جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: بازار شهر و مراکز تجاری و واحدهای خدماتی سطح منطقه آزاد چابهار کاملا تعطیل شده و بجز نانوایی‌ها، داروخانه‌ها، پمپ بنزین‌ها و فروشگاه‌های عرضه موادغذایی، بقیه اصناف و فروشگاه‌ها تا اطلاع بعدی تعطیل و با کسانی ‌که به هر نحوی قصد ایجاد اخلال در این روند را داشته و دستورات ستاد مدیریت مبارزه با بیماری کرونا را نادیده بگیرند، برخورد قانونی می‌شود.

بامری اضافه کرد: هر گونه تجمع و ازدحام در سطح بازار و معابر ممنوع است و مراسم عزاداری و تدفین نیز باید بدون حضور جمعیت و تنها با حضور چند نفر از نزدیکان برگزار شود.

انتهای پیام
captcha