دوشنبه در هند عید فطر اعلام شد
کد خبر: 3901186
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱

دوشنبه در هند عید فطر اعلام شد

امام جامع مسجد دهلی اعلام کرد که ستاد استهلال این کشور، هلال ماه شوال را رؤیت نکرده است و فردا به عنوان اولین روز شوال و عید فطر اعلام می‌شود.

به گزارش ایکنا از هند؛ روز شنبه، 3 خرداد، هلال ماه شوال در هند مشاهده نشد و به همین دلیل دوشنبه، 5 خرداد به عنوان اول شوال اعلام شده است.

سیداحمد بخاری، امام جامع مسجد دهلی شنبه شب گفت: امروز خبری از رؤیت ماه در هیچ جای کشور نبود، بنابراین نماز عید فطر در روز دوشنبه، 25 ماه می اقامه می‌شود.

وی افزود: به دلیل بحران کرونا، مسلمانان باید در ایام عید احتیاط ویژه‌ای داشته باشند و از دست دادن و بغل کردن یکدیگر برای تبریک عید خودداری کنند.

کمیته رؤیت هلال امارات شریعت هند نیز اعلام کرد که ماه در غروب روز شنبه رؤیت نشده است. جلسه کمیته رؤیت هلال به ریاست مولانا حکیم الدین قاسمی، دبیر جمعیت علمای هند، در دفتر شریعت امارات این کشور در دهلی‌نو برگزار شد.

این کمیته اعلام کرد که برای استهلال ماه در سراسر کشور افراد معین شدند و گزارشی مبنی بر رؤیت هلال ماه دریافت نشده است. همچنین با افرادی در نقاط مختلف کشور از جمله منیپور، تریپورا، آسام، بنگال، بیهار، کارناتاکا، آندرا پرادش، مادیاپرادش، راجستان، مالگون، مهاراشترا، بهاروچ و گجرات برای استهلال ماه ارتباط برقرار شد ولی هیچ خبری مبنی بر رؤیت هلال ماه شوال طی روز شنبه دریافت نشد.

با توجه به این موضوع، کمیته اعلام کرد که اولین روز ماه شوال دوشنبه خواهد بود و نماز عید فطر در این روز برگزار می‌شود..

البته در کشمیر تحت کنترل هند روز شنبه به عنوان اول ماه شوال و عید فطر اعلام شد.

انتهای پیام
captcha