۷ ورودی و خروجی شهرستان سامان در ایام عید فطر مسدود است
کد خبر: 3900970
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان:

۷ ورودی و خروجی شهرستان سامان در ایام عید فطر مسدود است

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سامان از بسته شدن ۷ ورودی و خروجی شهرستان سامان در ایام عید فطر خبر داد.

محمدرضا راد، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سامان، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به اینکه شهرستان سامان با توجه به گردشگرپذیر بودن جز اولین شهرستان‌های خودجوش در انجام اقدامات پیشگیرانه در برابر ویروس کرونا بود، اظهار کرد: طبق تصمیمات اتخاذ شده هفته گذشته، کلیه مراکز گردشگری شهرستان سامان تا اطلاع ثانوی بسته است.

وی با اشاره به اینکه مراکز اقامتی و خانه‌های مسافر می‌توانند میهمان پذیرش کنند، افزود: مراکزی که در سامانه سلامت ثبت نام کرده و کد رهگیری داشته باشند، می‌توانند مسافر بپذیرند، اما شواهد حاکی از آن است که اکثر این مراکز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده‌اند.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سامان ورود مسافر از استان‌های همجوار به مناسبت عید فطر را زنگ خطری برای این شهرستان دانست و ادامه داد: در جلسه روز گذشته با حضور مسئولان شهرستان مقرر شد که ۷ ورودی و خروجی شهرستان تا ۲ روز پس از عید سعید فطر به روی مسافران خوزستان و لرستان که در وضعیت قرمز ابتلا به کرونا قرار دارند، بسته شوند.

وی از برقراری گشت مشترک با همکاران گردشگری اداره‌کل از روز گذشته خبر داد و گفت: سرکشی و نظارت بر مراکز گردشگری صورت گرفته است و اگر تخلفی مشاهده شود این مراکز پلمب شده و یا اتصال برق آن‌ها قطع خواهد شد، از طرفی مراکزی که مجوز فعالیت نداشته باشند بدون هیچ‌گونه اغماض بسته می‌شوند.

راد خاطرنشان کرد: اماکنی که بدون مجوز اقدام به پذیرش و اسکان گردشگر داشته باشند، این مراکز به مراجع قانونی ارجاع داده می‌شوند.

انتهای پیام
captcha