اقدامات بنیاد شهید چهارمحال‌وبختیاری در ایام کرونایی
کد خبر: 3900955
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷

اقدامات بنیاد شهید چهارمحال‌وبختیاری در ایام کرونایی

مدیرکل بنیاد شهید چهارمحال‌وبختیاری گفت: ارسال پیامک، توزیع بسته‌های بهداشتی، فعال‌تر کردن سامانه تلفنی‌ ۱۶۱۶ در ادارات بنیاد شهرستان‌ها و میز خدمات الکترونیکی و ... از اقدامات سازمان در ایام کرونایی بوده است.

فریبرز نجفی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به اینکه جامعه ایثارگر به لحاظ شرایط جسمی و آسیب‌های به جامانده از زمان جنگ جزو گروه پرخطر در برابر شیوع کروناویروس محسوب می‌شود، اظهار کرد: تمهیدات لازم برای آسیب‌پذیری کمتر در سطح کشور و به تبع آن در استان پیش‌بینی و انجام شده است.

وی با بیان اینکه چهارمحال‌وبختیاری تاکنون تقریبا کمترین تعداد مبتلای ایثارگر را به کروناویروس در سطح کشور داشته است، افزود: ۱۷ نفر از ایثارگران استان از ابتدای شیوع ویروس به بیماری مبتلا شده‌اند که بیش از ۵۰ درصد از آنان بهبود پیدا کرده و ۲ نفر فوت شده‌اند.

نجفی ایجاد شرایط برای حضور کمتر ایثارگران در بنیاد و سایر ارگان‌ها را با ارسال حدود ۷ هزار پیامک در راستای رعایت نکات بهداشتی و دیگر دستورات ستاد کرونا را یادآور شد و گفت: فعال‌تر کردن سامانه تلفنی‌ ۱۶۱۶ در ادارات بنیاد شهرستان‌ها و میز خدمات الکترونیکی به‌عنوان هاتف در شهرستان‌ها آماده ارائه خدمات است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به کاهش چشمگیر تردد ایثارگران استان اشاره و تصریح کرد: ضدعفونی ادارات بنیاد شهید و تهیه پرسش‌نامه به منظور اطلاع‌رسانی عزیزان ایثارگر از دیگر اقدامات سازمان بوده است.

اجرای طرح سپاس بنیاد شهید

وی به طرح سپاس و سرکشی‌های هرساله بنیاد در استان اشاره و بیان کرد: دلجویی از ایثارگران از طریق تماس تلفنی، شنیدن نظرات و مشکلات آنان از دیگر اقدامات جایگزین دیدار حضوری سازمان بوده است که بیش از ۲۳۰۰ تماس تلفنی با این عزیزان در طی این مدت صورت گرفت.

نجفی ادامه داد: توزیع پک بهداشتی تاکنون در سه نوبت و بیش از ۳۵۰۰ فقره در میان جامعه ایثارگر و همکاران بنیاد صورت گرفت و مرحله چهارم نیز خریداری شده که در خردادماه توزیع می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به شناسایی ۱۳۶ نفر از جانبازان زیر ۲۵ درصد فاقد حقوق ماهیانه اشاره کرد و ادامه داد: به این افراد مستمری ماهانه اختصاص داده شد و در پی شناسایی افراد بیشتری هستیم.

وی گفت: به ۶۰۰ نفر از جانبازان فاقد درآمد و غیر شاغل مساعدت‌های مالی تعلق گرفت و اخیرا بیش از ۴۰۰ کارت خرید ۵۰۰ هزارتومانی خریداری شده و بزودی در میان جانبازان با مشکلات حاد و فاقد درآمد توزیع خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یادآوری کرد: موسسه فرهنگی ورزشی ایثار بنیاد شهید در راستای تولید روزانه ۵۰۰ لیتر آب ژاول برای ارائه به دستگاه‌ها و عموم مردم، فعالیت داشته است.

پرداخت وام به خانواده‌های ایثارگران

نجفی به پرداخت وام در سه سرفصل در حوزه اشتغال به خانواده‌های ایثارگران اشاره کرد و افزود: وام خوداشتغالی بند پ ماده ۸۹ که در مجموع ۳۱ میلیارد ریال به این وام تخصیص داده شده و تاکنون ۲۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال آن از طریق بانک‌های مسکن، کشاورزی، ملی، سپاه و پست‌بانک پرداخت شده است.

وی ادامه داد: وام خوداشتغالی روستایی و عشایری که از طریق بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون، پست‌بانک و صندق کارآفرینی امید پرداخت شده که کل آن مبلغ ۷۵ میلیارد ریال بوده و ۶۳ میلیارد و ۴۵۹ میلیون ریال آن جذب شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به وام توسعه تعاون و پرداخت به افراد واجد شرایط جامعه ایثارگر اشاره و اضافه کرد: این وام به‌صورت تفاهم‌نامه مرکزی منعقد شده است و مبلغ این وام ۸ میلیارد ریال بوده که ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال آن جذب شده است.

نجفی به محدودتر شدن برنامه‌های فرهنگی سازمان به‌دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره و اضافه کرد: اقدامات فرهنگی محدود شده اما متوقف نشده است و یکی از برنامه‌های جدید بنیاد عقد تفاهم‌نامه با سازمان صداوسیما و مصاحبه با والدین شهدا تحت عنوان اسناد افتخاری می‌باشد.

وی گفت: ارسال پیامک به مناسبت‌های مختلف، رونمایی از تعدادی تابلو شهدا، کلنگ‌زنی و افتتاح تعدادی از گلزار شهدا، برگزاری مسابقات از طریق فضای مجازی و سایت نوید شاهد در این ایام را از دیگر اقدامات فرهنگی سازمان می‌توان برشمرد.

تولید ماسک توسط خانواده‌های شهدا

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به تولید ماسک در حسینیه‌های خانواده شهدا اشاره کرد و افزود: ۳۵ حسینیه در سطح استان توسط والدین و اعضای خانواده شهدا اداره شده که این حسینیه‌ها در شهرهای جونقان، سامان و بن فعالیت بیشتری داشته که بسته‌بندی اقلام حمایتی و توزیع غذا از دیگر اقدامات آن‌هاست.

نجفی خاطرنشان کرد: برنامه تجلیل از کادر درمان به مناسبت سوم خرداد در دستور کار برنامه‌های بنیاد است، چرا که ایثار اجتماعی نشئت‌گرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است.

انتهای پیام
captcha