محفل قرآنی طلیعه رمضان در محضر رهبر معظم انقلاب برگزار شد
کد خبر: 3894124
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
همراهی لحظه به لحظه با محفل نورانی حسینیه امام خمینی(ره) و مصلای تهران /

محفل قرآنی طلیعه رمضان در محضر رهبر معظم انقلاب برگزار شد

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن بود که به دلیل شیوع کرونا و لغو برپایی بسیاری از مراسم، امسال شاهد برگزاری محفل انس با قرآن کریم در محضر رهبر معظم انقلاب نباشیم، اما رمضان 1441 ه ق نیز در طلیعه خود شاهد برپایی این محفل باشکوه با طنین خوش قاریان قرآن از طریق ارتباط تصویری است.

محفل قرآنی طلیعه رمضان در محضر رهبر معظم انقلاب آغاز شد

به گزارش ایکنا، مطابق رسم سالیان گذشته، محفل انس با قرآن کریم ساعت 18 عصر شنبه 6 اردیبهشت‌ماه، مصادف با اولین روز از ماه مبارک رمضان در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی به صورت ویدئو کنفرانس آغاز شد.

مراسم امسال به دلیل دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر عدم برگزاری تجمعات، از طریق ارتباط تصویری با چند تن از قاریان ممتاز کشور در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.

مشتاقان استماع تلاوت قرآن و مناجات نیز به صورت زنده از طریق رادیو قرآن، شبکه قرآن و معارف سیما و حساب‌های رسمی KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی شاهد این برنامه بودند.

مجید یراق‌بافان، مجری برنامه‌های معارفی صدا و سیما که امسال نیز عهد‌ه‌دار اجرای محفل بود و همراه با قاریان، حافظان و تالیان در شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) تهران حضور داشت، در ابتدای مراسم از محضر رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای که در حسینیه امام خمینی(ره) از طریق امواج تلویزیون و به صورت ویدئو کنفرانس شاهد اجرای مراسم بودند، کسب اجازه کرد.

آغازگر این محفل، تلاوت امین پویا، قاری بین‌المللی از آیه 21 سوره مبارکه احزاب بود و سپس مجری، یاد و خاطره سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشته و ثواب قرائت‌های این محفل را نثار این شهید والامقام و شهدای حافظان سلامت کرد.

محفل قرآنی طلیعه رمضان در محضر رهبر معظم انقلاب برگزار شد

در ادامه امید حسینی‌نژاد، قاری ممتاز کشورمان از استان خراسان رضوی آیاتی از سوره لقمان را اجرا کرد. حسینی‌نژاد پیش از این در سال 1384 و در سن 13سالگی در محضر رهبر انقلاب تلاوت داشت که بخش‌هایی از این تلاوت مربوط به 14 سال قبل پخش شد و بعد از آن شاهد تلاوت آیاتی از سوره آل عمران با صدای حمیدرضا نصیری از استان زنجان بودیم.

همچنین قاسم مقدمی، رتبه اول بیست‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران از استان خوزستان، آیاتی از سوره انبیاء را تلاوت کرد.

دیگر قاری خوش‌خوان این محفل، محمدرضا جعفرپور، نوجوان حافظ کل قرآن کریم از استان گیلان بود و پیش از اجرای دیگر قاریان قرآن، احمد راهی‌مالکی، از استان خوزستان به زبان عربی، مناجاتی را در وصف اوصاف خداوند تبارک و تعالی اجرا کرد.

محفل قرآنی طلیعه رمضان در محضر رهبر معظم انقلاب برگزار شد

سیدجواد حسینی، رتبه‌دار مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در سال 1388 به نمایندگی از قاریان استان خراسان رضوی آیاتی از سوره آل عمران و پس از آن محمدحسین سعیدیان، پیشکسوت قرآنی، آیاتی از سوره زمر را تلاوت کرد.

در این محفل، یاد شد از همه قرآنیان کشورمان که به دیار باقی سفر کردند و تصاویری از اجرای مناجات مرحوم سیدابوالقاسم موسوی‌قهار، پیشکسوت قرآنی که سال گذشته دار فانی را وداع گفت، پخش شد.

در ادامه مقام معظم رهبری، نکاتی را پیرامون آنچه که باید از مفاهیم قرآن در زندگی به کار برد بیان کردند. ایشان در بخشی از سخنان خود فرمودند: «بارها گفته‌ایم و شنیده‌ایم که قرآن کتاب زندگی است که واقع قضیه هم این است. اگر آحاد بشر قواعد زندگی را با قرآن تطبیق بکنند، سعادت دنیا و آخرت نصیب آن‌ها خواهد شد. مشکل ما این است که ما زندگی را با قواعد قرآن تطبیق نمی‌کنیم. مثل کسی که به پزشک مراجعه می‌کند و نسخه پزشک را می‌گیرد، ولکن به آن نسخه عمل نمی‌کند.

قرآن هم کتاب علم و معرفت است؛ یعنی دل را و اندیشه انسانی را سیرآب می‎کند. کسانی که اهل معرفت‌آموزی هستند، قرآن برای آنها یک سرچشمه تمام نشدنی است. لکن علاوه بر این قرآن دستور زندگی هم هست؛ قرآن علاوه بر جنبه معرفتی و معرفت‌آموزی دستورات کاربردی برای زندگی دارد. محیط زندگی را آباد می‌کند و زندگی را از امنیت و سلامت و آسایش برخوردار می‌کند. را‌ه‌های سلامت و امنیت و را‌ه‌های آسایش در زندگی را به انسان‌ها نشان می‌دهد.» برای مشاهده بیانات معظم له اینجا کلیک شود.

پایان بخش محفل انس با قرآن کریم در محضر رهبر فرزانه انقلاب، پخش اذان به وقت مغرب به افق تهران با اجرای حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی بود.

انتهای پیام
captcha