وحدت جهان اسلام دلیل انتخاب روز مبعث به عنوان روز جهانی قرآن
کد خبر: 3893911
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵

وحدت جهان اسلام دلیل انتخاب روز مبعث به عنوان روز جهانی قرآن

نماینده آستان مقدس حسینی در کشورمان با اشاره به اینکه وحدت جهان اسلام مهم‌ترین هدف انتخاب عید مبعث به عنوان روز جهانی قرآن است، گفت: در این راستا با چهره‌های قرآنی جهان اسلام مکاتبه کردیم و موافقت آنها را برای این انتخاب گرفتیم.

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: چندی‌ پیش آستان مقدس امام حسین علیه‌السلام در پی فراخوانی پیشنهاد نام‌گذاری یک روز از سال را به عنوان روز قرآن کریم به چهره‌های قرآنی جهان اسلام مطرح کرد و در این راستا روز عید مبعث به عنوان روز جهانی قرآن کریم انتخاب شد.

هدف انتخاب روز مبعث

مهدی دغاغله نماینده عتبه حسینی در استان خوزستان به عنوان یکی از دو دفتر نمایندگی حرم امام حسین (ع) در کشورمان در گفت‌وگو با فارس در خصوص روز جهانی قرآن کریم گفت: در پی شیوع بیماری کرونا و خانه‌نشینی بسیاری از مردم جهان از جمله مسلمانان، عتبه حسینی در بررسی‌های مختلف برای اجرای برنامه‌های غیر حضوری پیشنهاد اجرای برخی برنامه‌های قرآنی را طرح کرد و در این راستا به همت دارالقرآن حرم موضوع پرداختن به امت واحد اسلام در چنین شرایطی مطرح شد.

وی ادامه داد: قرآن کریم عامل وحدت و نقطه مشترک همه مسلمانان است از این رو پیشنهاد شد به مناسبت بعثت پیامبر (ص) این روز به عنوان روز جهانی قرآن کریم نام‌گذاری شود. تا در چنین شرایطی که بیماری در دنیا فراگیر شده جهان اسلام با وحدت و یکپارچگی حول محور قرآن کریم به مبارزه با مشکلات بپردازند.

جمع‌آوری نظرات برای انتخاب روز جهانی قرآن

نماینده آستان مقدس حسینی در کشورمان از مکاتبه این آستان با چهره‌ها و نهادهای مختلف جهان اسلام خبر داد و گفت: در این راستا این آستان نورانی ابتدا با آیت الله سیستانی موضوع را مطرح و پس از موافقت ایشان با همه چهره‌های جهان اسلام مکاتبه و نظر آنها را در این راستا جویا شدند.

دغاغله از ارسال نامه شیخ عبدالمهدی کربلایی تولیت آستان امام حسین علیه‌السلام به همه عتبات و اوقاف کشورهای مختلف خبر داد و گفت: در این راستا همه نظرات جمع‌آوری شد و پس از جمع‌بندی نهایی، روز عید مبعث به عنوان روز جهانی قرآن کریم نام‌گذاری شد.

وی در خصوص اجرای برنامه‌های روز قرآن در کشورمان گفت: آستان مقدس امام حسین علیه‌السلام دو دفتر نمایندگی در جمهوری اسلامی ایران دارد که یکی در قم و دیگری در خوزستان مستقر است و من مسئول دفتر استان خوزستان هستم. در این راستا مکاتباتی را با چهره‌های مختلف قرآنی انجام دادم و همه این عزیزان ضمن اعلام موافقت با نامگذاری روز عید مبعث به عنوان روز جهانی قرآن کریم برای همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کردند.

دغاغله در خصوص چهره‌های قرآنی حمایت‌کننده از طرح روز جهانی قرآن کریم گفت: اساتید و قاریانی چون احمد ابوالقاسمی، قاسم مقدمی، سید جواد حسینی، غلامرضا شاه میوه اصفهانی، مسعود عنایتی‌مقدم، کریم منصوری، عبدالرسول عبایی، ناصر دغاغله و بسیاری از چهره‌های قرآنی دیگر برای بزرگداشت روز جهانی قرآن‌کریم اعلام آمادگی کرده‌اند.

همچنین چهره‌های بزرگ تلاوت جهان از جمله استاد احمد احمد نعینع و عبدالفتاح طاروطی به همراه برخی دیگر چهره‌های مصری از جمله حامیان نام‌گذاری روز مبعث به عنوان روز جهانی قرآن کریم هستند.

این استاد قرآن کریم از برنامه‌ریزی برای گرامی‌داشت این روز در سال‌های آینده گفت: این اتفاق با هدف ایجاد وحدت در جهان اسلام رخ داده است و قطعاً در سال‌های آینده برنامه‌های گسترده‌ای در این راستا اجرا می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha