چرایی پایین‌بودن مرگ و میر ناشی از کرونا در روسیه
کد خبر: 3893682
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷

چرایی پایین‌بودن مرگ و میر ناشی از کرونا در روسیه

دولت روسیه از ثبت 4 هزار و 774 مبتلای جدید به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته در این کشور خبر داد. در همین مدت 51 نفر بر اثر «COVID-19» بیماری ناشی از این ویروس، در روسیه درگذشته‌اند.

به گزارش ایکنا از مسکو؛ روسیه جزء 10 کشور دارای بیشترین آلودگی کرونا در جهان است، اما میزان مرگ و میر با توجه به جمعیت این کشور، همچنان پایین است که به گفته کارشناسان، علت آن تشخیص به موقع موارد خفیف بیماری و آمادگی خوب پزشکی برای درمان مبتلایان است.

چندی پیش نیز مهندسان روسی موفق به ساخت ربات ضدعفونی کننده در مبارزه با کرونا شدند. مهندسان روسی این ربات را برای به صفر رساندن حضور انسان در فرآیند ضدعفونی محیط‎های آلوده به ویروس کرونا اختراع کردند. این ربات همچنان می‎تواند از راه دور هدایت شده یا به صورت خودکار براساس برنامه‎های داده شده به صورت دو ساعت بی‎وقفه کار کند.

شمار مبتلایان در روسیه تا به امروز 62 هزار و 773 نفر و تعداد بهبودیافتگان 4891 نفر اعلام شده است.

در حال حاضر شمار مبتلایان در شهر مسکو 33940 نفر است که در آمارهای کلی بیش از نیمی از مبتلایان در فدراسیون روسیه را تشکیل می‌دهد.

پیش از این نیز، «سرگئی سابیانین» شهردار مسکو اعلام کرده است که افزایش روزانه تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در روسیه، در مقایسه با کشورهای اروپایی یا ایالات متحده، جهش کندتری دارد.

آمار مبتلایان جدید به کرونا در روز چهارشنبه 4 اردیبهشت کاهش پیداکرده و به تعداد افراد جدید مبتلا شده به این بیماری در روزهای گذشته نزدیک شده و به‌عبارت ‌دیگر تا حدودی شتاب گسترش بیماری گرفته شده است.

هفته پیش ولادیمیر پوتین رژه سالانه یادبود پیروزی در جنگ جهانی دوم را به خاطر نگرانی از همه گیری ویروس کرونا لغو و به تاریخ دیگری موکول کرد.

این مراسم نظامی همه ساله در نهم می، بیستم اردیبهشت برای یادبود پیروزی شوروی بر آلمان نازی در مسکو برگزار می‌شود. این نخستین بار است که رژه یادبود پیروزی در جنگ جهانی دوم لغو می‌شود و به گفته ولادیمیر پوتین، در تاریخ دیگری برگزار خواهد شد. پوتین اظهار کرد 9 می جشن بسیار مقدسی برای روس‌ها است ولی حفظ سلامت شهروندان روسیه برای وی در اولویت قرار داد.

در این میان باید به یک نکته توجه داشت که سال 2020 در روسیه بنا به دستور رسمی ولادیمیر پوتین سال پاسداشت و گرامیداشت پیروزی در جنگ جهانی دوم نامگذاری شده است، این بدان معناست که  پس از پایان شیوع ویروس کرونا و بازگشت به شرایط عادی روسها در نظر دارند رژه یادبود پیروزی شوروی بر آلمان نازی را بسیار باشکوه‌تر از سال‌های پیش برگزار کنند.

بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد پایان این جنگ را می‌توان سرمایه ارزشمند اجتماعی و فرهنگی روسها دانست. این سرمایه ضمن تقویت انسجام و همبستگی ملی، در توسعه ملی این کشور نیز نقش به سزایی دارد.

تحلیل و ترجمه: جبرئیل نجفی، روس‌شناس و دکتری زبان روسی

انتهای پیام
captcha