معرفت امام زمان(عج) به معنی مهدی‌یار و مهدی‌محور شدن است
کد خبر: 3890350
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰

معرفت امام زمان(عج) به معنی مهدی‌یار و مهدی‌محور شدن است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: منظور از معرفت امام زمان(عج)، تنها شناخت شناسنامه‌ای نیست بلکه وظیفه ما عمل به وظایف در جهت مهدی‌یار و مهدی‌محور شدن است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری‌، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری شامگاه گذشته همزمان با شب میلاد حضرت ولی‌عصر(ع)، در هیئت مجازی «قرار عاشقی»، با تبریک فرا رسیدن نیمه‌شعبان و جشن میلاد منجی عالم بشریت، اظهار کرد: برای بیان و فهم عظمت حقیقتی که خداوند امشب به عالم بخشیده، زبان قاصر و فهم کوتاه است و لذا برکات و فضیلت‌های بی‌شماری در این شب به مؤمنان وعده داده شده است، شبی که امیدواریم با دعا و استغاثه به درگاه الهی و توسل به اهل‌بیت(ع) و به ویژه ذیل عنایت سیدالشهدا(ع)، بتوانیم در شمار انسان‌های عروج کرده و به مقصد رسیده باشیم.

وی با توجه دادن همگان به ضرورت شناخت، معرفت، بصیرت و امام‌شناسی در کنار دعا و استغاثه، گفت: در روایات داریم که اگر کسی بمیرد در حالی که امام زمان خود را نشناخته باشد، به مرگ جاهلیت مرده است لذا توجه به این مهم در کنار دعا و توسل، ضرورت دارد.

حجت‌الاسلام نکونام تصریح کرد: منظور از معرفت امام زمان(عج)، تنها شناخت شناسنامه‌ای نیست بلکه وظیفه ما عمل به وظایف در جهت مهدی‌یار و مهدی‌محور شدن است.

امام جمعه شهرکرد در تبیین وظایف فرد مهدی‌یاور، بیان کرد: وظایف در هر عصری خاص و ویژه همان برهه است، در روایتی از امام صادق(ع) داریم که فرمودند: «العالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهجُمُ عَلَیهِ اللَّوابِس»، لذا باید زمان‌شناس، وطیفه‌شناس باشیم و امان زمان خود را بشناسیم. باید بدانیم دوست و دشمنان چه کسانی هستند، عَلم چیست و علمدار چه کسی است؟

حجت‌الاسلام نکونام تأکید کرد: امروز علم‌های مخدوش، مسموم و منحرف فراوان هستند، که با جاذبه و به اشکال مختلف انسان‌ها را جذب می‌کنند و فریب می‌دهند، علم‌های الحادی کفر، شرک، انحرافی و شبهه‌افکن که بازیگر و فریبنده هستند، لذا فرد باید با کسب معرفت و بصیرت، علم واقعی را از علم انحرافی تشخیص دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: وظایف فردی و اجتماعی فراوانی برای هر کدام از ما در این راستا وجود دارد که باید این وظایف را برای خودمان فهرست کنیم و در برنامه عملی زندگی قرار دهیم.

حجت‌الاسلام نکونام در خصوص توجه به چشم‌انداز مسیر جامعه اسلامی، بیان کرد: در چشم‌اندازِ مسیری که ولایت‌فقیه علمدار است و همه ما به عنوان منتظران منجی عالم بشریت، در کنار این علمدار مهیای حرکت مستمر و همیشگی هستیم‌، جامعه متمدن مهدوی و اسلامی قرار دارد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: گام به گامِ مسیر حرکت در این بیانیه ترسیم شده است و چشم‌انداز آن، رسیدن به تمدن نوین اسلامی است، لذا وظیفه ما مقطعی و کوتاه‌مدت نیست بلکه باید با فهم، علم، ایمان، تقوا و خودسازی و صلابت مهیای این مسیر شویم.

امام جمعه شهرکرد در تشریح وظايف هر کدام از ما در شرایط خاص فعلی، تاکید کرد: در این شرایط، وظیفه ما جهاد است، منتظر امام عصر(عج) در روزهای کرونایی به وظایف فردی مانند رعایت دقیق بهداشت، دعا، نیایش، استغاثه، ارتباط با خداوند و ... پایبند می‌ماند.

حجت‌الاسلام نکونام وظایف اجتماعی افراد را نیز یادآور شد و گفت: همه ما وظیفه داریم که به سلامت یکدیگر کمک کنیم، حق نداریم سلامت جامعه را به خطر بیندازیم و با بی‌نظمی و عمل نکردن به وظایف محول شده در زمینه بهداشت و سلامت، جامعه را دچار مشکل کنیم.

انتهای پیام
captcha