جشن بزرگ میلاد و یکصدو چهلمین نشست فرهنگ مهدوی برگزار شد
کد خبر: 3889984
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
در موسسه موعود؛

جشن بزرگ میلاد و یکصدو چهلمین نشست فرهنگ مهدوی برگزار شد

آنکه در جان امید دیدار و یاری یار سفر کرده را دارد، خود را مهیای رفتن می‌کند، به نور رو می‌کند و دل از سیاهی می‌کند، از اینجاست که انتظار به مثابه «افضل الاعمال» و « افضل العباده» یاد کرده‌اند.

به گزارش ایکنا؛ پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر موسسه فرهنگی موعود، یادداشتی با عنوان انتظار مقدس منتشر کرده و محتوای چندرسانه‌ای تولیدی این موسسه با عنوان «جشن بزرگ میلاد و یکصدو چهلمین نشست فرهنگ مهدوی» را منتشر کرده است.

برای مشاهده محتوای چندرسانه‌ای اینجا کلیک کنید.

متن این یادداشت را در ادامه می‌خوانید:
بدترین برداشت از انتظار بیان شده در سخنان حضرات معصومان علیهم‌السلام، این است که گمان بریم ایستادن انفعالی و به قول معروف این پا و آن پا کردن در سیر و سفر زندگی است. درست مثل میش بر لب جوی آب. یک گام به عقب از ترس و یک گام به جلو... در میان تردید و دو دلی.
تردید و دودلی، نشان وجود دو میل، دو آرزو و دو مطلوب موازی است. در این وقت عزم برای پریدن و رفتن و انتخاب جزم نمی‌شود. هر دو را با هم می‌خواهیم، اگر چه با هم جمع نمی‌شوند. بین مردم معروف است، ضرب المثل «هم خدا را می‌خواهد و هم خرما را».
جمع نور و ظلمت محال است. باید یکدل شد!
آنکه در جان امید دیدار و یاری یار سفر کرده را دارد، خود را مهیای رفتن می‌کند، یکسر به نور رو می‌کند و دل از سیاهی می‌کند، از اینجاست که انتظار به مثابه «افضل الاعمال» و « افضل العباده» یاد کرده‌اند. عابد در عبادت شبانه‌روزی ره به جایی نمی‌برد، مگر آنکه در جان، انتظار مقدس حضرت محبوب را داشته باشد وگرنه عابدان معامله‌گرانی را می‌مانند که بهای غرفه‌های بهشتی را از طریق اعتبارات عبادی، پیشاپیش پرداخته‌اند. آنان خریداران بهشتند نه طالبان دیدار یار.
روزها و ماه‌ها به سرعت گذشتند و میش درون ما از جوی تردید نپرید. عزمی برای دیدار جزم نکردیم و اینک در میانه بحران‌ها سرگردانیم. به ثانیه‌های آخر رسیده‌ایم. مبادا از دستانمان برود و خسارت دیده دنیا و آخرت شویم.
یا مولا و یا صاحب الزمان

انتهای پیام
captcha