افراد دارای بیماری زمینه‌ای سر کار حاضر نشوند
کد خبر: 3889557
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
رئیسی تأکید کرد؛

افراد دارای بیماری زمینه‌ای سر کار حاضر نشوند

معاون وزیر بهداشت گفت: افراد دارای بیماری زمینه‌ای همچنان باید در خانه بمانند و در صورت شاغل بودن مزایا و حقوق شغلی آنها پرداخت شود.

افراد دارای بیماری زمینه‌ای همچنان نباید سر کار حاضر شوندبه گزارش ایکنا؛ علیرضا رئیسی، معاون وزیر بهداشت، امروز  18 فروردین‌ماه، در یک گفت‌وگوی زنده با بیان اینکه کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای مانند دیابت، بیماری قلبی، نباید سر کار حاضر شوند، گفت: این افراد باید در خانه بمانند و اگر شاغل هستند حقوق و مزایای خود را دریافت کنند.
 
رئیسی با بیان اینکه برنامه وزارت بهداشت در خانه ماندن مردم و رعایت موارد بهداشتی است، گفت: در مرحله فاصله‌گذاری هوشمند نیز سه بخش دیده شده است، یک بخش آن به فضای کسب و کار و ابزار و وسایل اصناف باز برمی‌گردد که باید از نظر بهداشتی تأیید شده و پاکیزه باشد.

وی افزود: بخش دیگر مربوط به بهداشت و ایمنی فروشندگان و کارکنان و ارائه‌کنندگان خدمت است که آن‌ها هم باید همه موارد بهداشتی را رعایت کنند. بخش دیگر مربوط به مشتریان و خدمت‌گیرندگان است.

رئیسی یادآور شد: سایر افراد هم باید در سایت وزارت بهداشت ثبت نام کنند و غربالگری شوند تا وضعیت جسمی آن‌ها مشخص شود و شیفتی سر کار بروند و موارد بهداشتی و فاصله‌ها در محل کار را هم باید رعایت کنند.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه مدارس و دانشگاه‌ها نیز تا ۳۰ فروردین‌ماه، تعطیل است، گفت: ۲۵ فروردین نیز جلسه برگزار می‌کنیم و درباره ادامه تعطیلی یا لغو آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی تأکید کرد: باید از هر گونه تجمع و آمد و شد غیر ضروری خودداری کرد، زیارتگاه‌ها و برگزاری نماز جماعات هم فعلاً تا ۳۰ فروردین‌ماه، تعطیل است.
انتهای پیام
captcha