کارناوال جهادی میلاد موعود(عج) در 20 نقطه تهران راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3889556
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
از سوی قرارگاه جهادی شهیدهادی؛

کارناوال جهادی میلاد موعود(عج) در 20 نقطه تهران راه‌اندازی می‌شود

مدیر گروه جهادی شهید ابراهیم هادی ضمن اعلام راه‌اندازی کارناوال شادی میلاد مهدی موعود(عج) در سطح پایتخت و بیمارستان‌های ویژه خدمات بیماران کرونایی به شیوه جدید، از نصب روشویی در معبار پردتردد برای مقابله و شکست این ویروس خبر داد.

راه‌اندازی کارناوال شادی میلاد موعود(عج) به شیوه جدید / مبارزه با کرونا با نصب روشویی در معبار پردترددعلی صفاری، مدیر گروه جهادی شهید ابراهیم هادی، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به اقدامات این گروه جهادی برای مبارزه با ویروس کرونا در سطح پایتخت، گفت: این گروه جهادی با هدف ارائه خدمات مختلف فرهنگی، اجتماعی، سلامت، عمرانی و... در مواقع مختلف همچون زلزله، سیل و مواقع بحرانی در مناطق محروم و سطح تهران فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: بعد از شیوع ویروس کرونا و اقدامات گروه‌های جهادی مختلف برای خدمت‌رسانی به مردم برای شکست این ویروس، گروه جهادی شهید ابراهیم هادی نیز برآن شد تا اقدماتی را در این جهت انجام دهد. اکثر اعضای این گروه متشکل از جوانان بسیجی و خوش‌فکری هستند که در مواقع بحران به فرمان رهبر معظم انقلاب لبیک می‌گویند.

مدیر گروه جهادی شهید ابراهیم هادی اظهار کرد: زمانی که سخنان مقام معظم رهبری در ۱۵ فرودین‌ماه جاری و در روز درخت‌کاری مبنی بر اینکه برخی از کسبه در مقابل مغازه‌هایشان روشویی می‌گذارند تا مردم دست خود را با مواد بهداشتی بشویند را شنیدیم، بر آن شدیم تا با توجه به اینکه اکثر گروه‌های جهادی اقدام به تولید ماسک و مواد ضد عفونی کرده‌اند، نسبت به تولید روشویی و نصب آن در معابر پرتردد شهر در جهت خدمت به مردم و مبارزه با کرونا اقدام کنیم.

صفاری تصریح کرد: در ابتدای کار بحث طراحی و تولید این روشویی‌ها انجام شد و بعد از به توافق رسیدن در خصوص طرح و نحوه اجرا، امروز مراحل نصب آن انجام شده است. این روشویی‌ها در معابر پرتردد شهر مانند مترو، مراکز خرید، فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی و مکان‌هایی که مردم به آن‌ها رجوع بیشتری دارند نصب شده است و آب مورد نیاز آن‌ها نیز از سوی مغازه‌ها و افراد خیری که در این طرح مشارکت کرده‌اند، تأمین می‌شود و در اختیار عموم قرار می‌گیرد.
راه‌اندازی کارناوال شادی میلاد موعود به همت قرارگاه جهادی شهید ابراهیم هادی / مبارزه با کرونا با نصب روشویی در معبار پردتردد
راه‌اندازی کارناوال شادی میلاد موعود به همت قرارگاه جهادی شهید ابراهیم هادی / مبارزه با کرونا با نصب روشویی در معبار پردتردد

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم در اکثر مناطق تهران این خدمات را ارائه دهیم، گفت: در ابتدای کار بیشتر تمرکز ما روی منطقه ۱۴ بود، اما در ادامه کار این روشویی‌ها در مناطق ۱۲، ۴، ۶ و ۱۳ نیز نصب شد.
 
مدیر گروه جهادی شهید ابراهیم هادی در ادامه با بیان اینکه این قرارگاه با مشارکت شهرداری ناحیه ۱ منطقه ۱۴، ناحیه بسیج شهید محلاتی، فرهنگسرای مترو و اوقاف شرق تهران اقدام به حرکت کارناوال شادی میلاد موعود در مناطق ۱۴، ۱۳ و ۴ و چند بیمارستان در خط مبارزه با کرونا کرده است، افزود: با توجه به فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و روز نیمه شعبان، به دلیل شیوع کرونا تمامی جشن‌ها متوقف شد و آذین‌بندی شهر نیز بسیار کمرنگ شد؛ لذا تصمیم گرفتیم فعالیتی را در این حوزه انجام دهیم. بر همین اساس برای اینکه هم موضوعات پیشگیری از کرونا را رعایت کرده باشیم و هم این اعیاد مهم را پاس بداریم، کارناوال شادی راه‌اندازی کردیم.

وی در ادامه گفت: این کارناوال روز چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری، در ۲۰ نقطه اجرای برنامه خواهد داشت و علاوه بر آن در بیمارستان‌هایی هم که بیماران کرونایی بستری هستند، حضور پیدا می‌کند؛ که از جمله آنها بیمارستان فجر واقع در خیابان پیروزی خواهد بود.
 
راه‌اندازی کارناوال شادی میلاد موعود(عج) به شیوه جدید / مبارزه با کرونا با نصب روشویی در معبار پردتردد

صفاری اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در مراسم از پشت پنجره‌هایشان در جشن امسال حضور دارند. در هر نقطه برنامه با قرائت جمعی دعای فرج امام زمان(عج) آغاز و سپس گروه سرود، تواشیح، مولودی‌خوانی و در پایان به فرموده رهبر معظم انقلاب دعای هفتم صحیفه سجادیه قرائت خواهد شد. در حاشیه این مراسم چند گروه از قرارگاه شهید ابراهیم هادی اقدام به ضدعفونی معابر و سطوح بیمارستان و محل برگزاری مراسم می‌کنند و پک‌های هدیه مواد شوینده، درب منازل تحویل داده می‌شود. در کنار این برنامه نور افشانی هم اجرا می‌شود.
انتهای پیام
captcha