از عصبانیت گسترده از راهزنی آمریکایی‌ها تا امیدواری استرالیایی‌ها
کد خبر: 3889390
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
تازه‌های کرونا از سراسر جهان؛

از عصبانیت گسترده از راهزنی آمریکایی‌ها تا امیدواری استرالیایی‌ها

در حالی که آمارها در استرالیا از کاهش تعداد مبتلایان به کووید 19 و امیدواری مردم این کشور حکایت دارد، متحدان ایالات متحده از برزیل گرفته تا آلمان و فرانسه از تاکتیک‌های واشنگتن در دزدی ماسک و اقلام بهداشتی به شدت نگران و عصبانی هستند.

به گزارش ایکنا؛ همه‌گیری بیماری کووید 19 همچنان مساله اول همه کشورهای جهان است. در اینجا تازه‌ترین تحولات در روند مبارزه کشورها با این معضل جهانی را مرور می‌کنیم.
 
محقق ایرانی در سوئد داروی احتمالی کرونا را ساخت
 
دراگ تارگت ریویو گزارش داد: گروهی از پژوهشگران از سراسر جهان با همکاری علی میرعظیمی محقق ایرانی، یک داروی احتمالی ساخته‌اند که اجازه نمی‌دهد ویروس کووید ۱۹ به سلول‌های بدن انسان متصل شود.

ویروس کووید ۱۹ از طریق پروتئین‌های اسپایک به آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین انسانی (ACE۲) پیوند می‌خورد و به این ترتیب به سلول‌های بدن انسان متصل می‌شود.

محققان با کشت سلول و ارگانوئیدها در انستیتو کارولینسکا سوئد و دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا نشان دادند، می‌توان با افزودن نسخه مهندسی ژنتیک شده ACE۲، از ورود کووید ۱۹ به سلول‌ها جلوگیری کرد.

این پژوهش در نشریه Cellمنتشر شده و نشان می‌دهد دوزهای خاصی از ACE۲ روی رشد ویروس SARS-CoV-۲ تاثیر دارد و در آزمایش روی سلول‌های کشت سلول از میزان این ویروس می کاهد.

کویت، تنها یک فوتی

وزیر بهداشت کویت از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا به ۴۷۹ نفر در این کشور خبر داد. این کشور با وجود این تعداد مبتلا تنها یک نفر فوتی داشته است که او هم یک زن ۸۵ ساله بوده است.

اما طبق اعلام وزیر بهداشت کویت امروز یکشنبه ۶ مبتلای دیگر به ویروس کرونا در این کشور بهبود پیدا کردند تا شما بهبود یافتگان به ۹۹ نفر افزایش پیدا کند.
 
بیت لحم؛ مرکز شیوع کرونا در فلسطین

شمار مبتلایان به فلسطین به ۲۲۶ نفر افزایش پیدا کرده است. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در یک روز اخیر ۹ مبتلای جدید به ویروس کرونا را شناسایی کرده‌اند. بیشترین مبتلایان به کرونا در فلسطین از بیت لحم هستند.

لغو عید پاک در مصر

کلیسای قبطی مصر که ماه گذشته همه کلیساهای این کشور را به خاطر شیوع کرونا تعطیل کرده بود، دستور داد مراسم هفته عید پاک نیز لغو شود.
 
از عصبانیت کشورها از آمریکا به خاطر سرقت ماسک تا امیدواری استرالیایی‌ها
 
کلیسای مصر اعلام کرده پاپ تواضروس دوم، اسقف اعظم مسیحیان قبطی این تصمیم را گرفته است.

آشکار شدن شکاف طبقاتی در آمریکا

آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از ۳۰۰ هزار نفر تجاوز کرده و مجموع مرگ و میر ناشی از کرونا در این کشور نیز به  بیش از ۸ هزار نفر رسیده است.
 
ترامپ تأکید کرد که احتمالاً این هفته و هفته آینده سخت‌ترین روزها در مبارزه با ویروس کرونا خواهد بود و قربانیان زیادی خواهیم داشت.
 
از عصبانیت کشورها از آمریکا به خاطر سرقت ماسک تا امیدواری استرالیایی‌ها

وی که در جلسه توجیهی کارگروه ویروس کرونا صحبت می‌کرد، تصویری ناخوشایند از دو هفته آینده به تصویر کشید.

ترامپ در عین حال ادامه داد: در صورت انجام برخی اقدامات، شاهد مرگ کمتری خواهیم بود.
 
شیوع گسترده ویروس کرونا و قرنطینه کلی در آمریکا بحران نابرابری اقتصادی و اجتماعی در بزرگترین اقتصاد جهان را بیش از پیش نمایان کرد.

خبرگزاری فرانسه نوشت: تا یک ماه پیش اوضاع برای میلیون‌ها آمریکایی به خصوص مهاجران بد نمی‌گذشت؛ آنها کار می‌کردند و می‌توانستند اجاره خانه و قبض‌های خود را پرداخت کنند و اندک پولی هم برای بچه‌هایشان کنار بگذارند. اما ناگهان همه چیز عوض شد. ویروس کرونا شیوع پیدا کرد و صدها هزار آمریکایی از نژادهای مختلف را به ورطه انداخت. خرده‌فروشان، کارگران رستوران و هزاران نفر در بخش‌های کارگری و خدماتی اکنون بدون حقوق در خانه نشسته‌اند و آینده‌ای نامعلوم در انتظار آنهاست.

طبقه متوسط و فقیر در آمریکا قربانی اصلی شیوع کرونا در این کشور است. این ویروس برای این طبقه از مردم آمریکا که به‌تازگی از بحران مالی ۲۰۰۸ برخاسته بودند، یک فاجعه محسوب می‌شود.
 
عصبانیت گسترده از راهزنی آمریکایی‌ها

فرانس ۲۴ نوشت: از آمریکای جنوبی تا اروپا، متحدان ایالات متحد از تاکتیک‌های واشنگتن در دزدی ماسک و اقلام بهداشتی و همچنین پیشنهاد پول بیشتر برای تصاحب این محموله‌ها به شدت نگران و عصبانی هستند به‌طوری که رسماً از این تاکتیک با عنوان روش‌های غرب وحشی نام می‌برند.
 
برزیل، آلمان و فرانسه کشورهایی هستند که رسماً آمریکا را به تقلب در قرارداد و پیشنهاد دادن رقم بالاتر به شرکت‌های چینی برای تصاحب غیرقانونی محموله‌های ماسک متهم کرده‌اند. 
 
ایتالیا؛ آمار تکان‌دهنده جان‌باختگان کرونا در خانه‌

رویترز گزارش داد که بسیاری از ایتالیایی‌های مبتلا به کرونا در خانه‌های خود جان می‌دهند. بنا بر این گزارش عدم دسترسی به معاینات لازم و ناکافی بودن مشاوره‌های تلفنی باعث شده تا بسیاری از مبتلایان در استان برگامو، از مراکز اصلی شیوع کرونا در ایتالیا در خانه جان خود را از دست بدهند. بنابر آمار، تعداد کل فوتی‌های کرونا در این استان تا دو برابر آمار جان باختگان بیمارستانی است.

اسپانیا، دعوت به همدلی با شعر سعدی
در اسپانیا با تایید 674 مرگ جدید، آمار کلی جان باختگان کرونا به 12 هزار و پانصد نفر رسید. در همین حال، نخست‌وزیر این کشور با استناد به شعر «بنی آدم اعضای یک پیکرند» از سعدی که بر سر در سازمان ملل نقش بسته است خواستار همدلی مردم این کشور برای مقابله با کرونا شد.

کرونا، عامل گسترش فقر در انگلیس

خبرگزاری فرانسه گزارش داد براساس آمارهای رسمی در انگلیس، ۱۴ میلیون نفر یعنی نزدیک به یک چهارم جمعیت این کشور در فقر زندگی می‌کنند؛ حالا و با شیوع گسترده کرونا در انگلیس و تعطیلی بسیاری از کسب وکارها، انتظار می‌رود فقر در این کشور افزایش یابد.

بیم و امید در استرالیا

طبق اعلام مقامات بهداشتی در استرالیا آمار روزانه مبتلایان به کرونا در این کشور نسبت به اواسط ماه مارس ۵ درصد کاهش یافته است و  این باعث شده تا آنها با امیدواری به استقبال روزهای پیش رو بروند.
 
از عصبانیت کشورها از آمریکا به خاطر سرقت ماسک تا امیدواری استرالیایی‌ها
 
جرمی مکانیلتی مدیر بخش بهداشت ایالت نیو ساوث ولز گفت: امیدوار به کاهش نمودار مبتلایان به کرونا هستیم. این امید ما اغراق‌آمیز نخواهد بود. از مردم می‌خواهیم که همچنان قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا ویروس شیوع بیشتری پیدا نکند.
 
بالاترین نرخ تلفات کرونا در جنوب شرق آسیا به اندونزی اختصاص یافت
 
کشور اندونزی روز دوشنبه ۱۲ اسفند سال گذشته (دوم مارس) دو مورد اول ابتلا به کرونا را اعلام کرد و تا روز سوم آوریل (جمعه ۱۵ فروردین) شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به یک هزار و ۹۸۶ نفر و تعداد تلفات این بیماری به ۱۸۱ نفر رسید که این کشور به این ترتیب بالاترین میزان تلفات کرونا در جنوب شرقی آسیا را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش، در حالی که تا روز جمعه نرخ تلفات کرونا در سطح جهانی ۵.۲ درصد بوده، این رقم در اندونزی ۹.۱ درصد بوده است. در مقایسه با سایر کشورهای منطقه، نرخ تلفات کرونا در همین مدت در فیلیپین ۴.۵ درصد و در مالزی ۱.۶ درصد بوده است هر چند که این دو کشور موارد بیشتری از ابتلا را دارند و در هر دوی این کشورها شمار مبتلایان بیش از سه هزار نفر است.

در شهر جاکارتا، پایتخت اندونزی که بیشترین میزان آلودگی را داشته است، در حدود ۹۵ تن از کارکنان بهداشت و درمان به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تا روز دوم آوریل دست‌کم ۱۳ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
captcha