تولید ماسک در قالب مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3889233
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵

تولید ماسک در قالب مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری از تولید بیش از ۳۱ هزار ماسک با استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری خبر داد.

سیروس رضایی، رئيس جهاد دانشگاهى چهارمحال و بختيارى، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی ناگزیر بسیاری از صنایع به خصوص در حوزه پوشاک، اظهار کرد: با توجه به نیاز مبرم جامعه و بخش بهداشت و درمان به اقلام بهداشتی از جمله ماسک تنفسی، جهاددانشگاهی در راستای مسئولیت اجتماعی خود در قالب طرح ملی «الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی» با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اقدام به فعال کردن تعدادی از پیشرانان حوزه پوشاک  استان در زمینه تولید ماسک تنفسی پارچه‌ای بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کرد.

وی افزود: تاکنون تعداد 5 پیشران حوزه پوشاک در قالب این طرح مشغول به فعالیت هستند و توانسته‌اند تعداد 35 نفر را مشغول به کار کنند.

رضایی ادامه داد: ظرفیت تولید روزانه این واحدها در حدود 500 الی 1000 عدد ماسک است که تاکنون تعداد 31850 عدد ماسک تنفسی پارچه‌ای در راستای رفع بخشی از نیاز جامعه تولید شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال و درخواست این پیشرانان، علاوه بر ماسک تنفسی توانایی تولید سایر اقلام از قبیل شیلد، گان، روپوش و آستین بر اساس شرایط و دستورالعمل‌های بهداشتی وجود دارد.

به گزارش ایکنا، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه رئیس جهاددانشگاهی استان، از تعدادی از این واحدها بازدید به عمل آورده و از نزدیک در جریان فعالیت و مشکلات و دغدغه‌های آنان قرار گرفتند.

انتهای پیام
captcha