موقعیت‌شناسی در میدان جنگِ امروز ضروری است
کد خبر: 3888540
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳

موقعیت‌شناسی در میدان جنگِ امروز ضروری است

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه هر فرد باید بداند در هر برهه زمانی چه وظیفه‌ای در میدان نبرد بر عهده دارد، گفت: موقعیت‌شناسی در میدان جنگ امروز، لازم و ضروری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: توجه به اینکه مسئله امروز جامعه تنها یک بیماری یا موضوعی مهم‌تر است، ضرورت دارد و اینکه یک رزمنده نداند کجای میدان ایستاده و کجا را باید هدف قرار دهد، آفت میدان جنگ و عامل شکست است.

وی افزود: در این برهه سه مرحله و سه موضوع وجود دارد، نخست آنکه وضعیت موجود، یک بیماری همه‌گیر است، دوم اینکه این بیماری یک حمله است و اگر حمله است چه نوع حمله‌ای و وظیفه ما در قبال آن چیست، در مورد موضوع اول که مطرح می‌شود کرونا ویروس یک بیماری است، سربازان و افسران که همان پرستاران و پزشکان هستند، باید بدون ترس وارد میدان و با غلبه بر ترس، بر این تهاجم پیروز شوند.

وی ادامه داد: مسئله ماسک بیش از اینکه یک مسئله بهداشتی باشد یک مسئله روانی در کشور بود و باید جواب داده می‌شد که اینگونه هم شد، یعنی با ایجاد کارگاه‌های تولید ماسک در جای‌جای کشور و حتی روستاها از این مرحله عبور کردیم و این فضای روانی شکسته شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه مسئله دوم بحث حمله بیولوژیکی دشمن بود، گفت: اتفاقاتی که در کنار جنگ بیولوژیکی دشمن در حال رخ دادن بود، تا کنون در تاریخ تشیع بی‌نظیر بوده و این نوع حمله از سنخ دیگری بود، دشمن کاری کرد که مردم از حرم و شهرهای مقدس و هر چیزی که جنبه دینی دارد، دور شوند.

حجت‌الاسلام طاهری ادامه داد: دعوای این روز ما دعوای جسمی نیست، مسئله و اتفاقی افتاده که صرفا دوختن ماسک آن را حل نمی‌کند و ما رسالت‌های دیگری نیز داریم، لذا گام دوم آغاز شد که مسئله معنویت و انفاق بود و در این گام همه وظیفه داریم از اقدام دوستان خود حمایت کنیم و دست‌گیر آنان باشیم.

وی افزود: بحث سومی که پیش آمد، موضوع شبهات و شایعاتی بود که اگر در مسئله شناختی نتوانیم موفق شویم، چیزهای زیادی را از دست خواهیم داد، ما از رزمندگان خود یاد گرفتیم در کنار مبارزه، اعتقادات و ایمان خود را تقویت کنیم.

حجت‌الاسلام طاهری در ادامه از کمبود نیروی انسانی بانو برای غسل، کفن و دفن بیماران کرونایی گلایه کرد و ادامه داد: اینکه یک جاهایی آمادگی نداشته باشیم تا در میدان نبرد به صورت همه‌جانبه خدمت‌رسانی کنیم، باعث ضعف و شکست می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: زیاد خود را برای خدا هم زیاد نشماریم و کم خدا را برای خودمان کم ندانیم، کوچک‌ترین کارها برای خدا، دیده خواهد شد و هر کس بتواند قدمی در این مسیر بردارد خدا یاری‌گر او خواهد بود.

حجت‌الاسلام طاهری نحوه‌ رفتار در این شرایط را در قالب سه رویکرد انفعالی، تقابلی و تعاملی تبیین کرد و گفت: در این زمان رویکرد تعاملی برای ما مهم است و باید در این مسیر به سه نکته توجه داشت یکی بُعد بهداشتی و سلامتی، دوم بعد جسمانی که بعد اول تهیه امکانات لازم به اندازه توان است و در سنگری که وزارت بهداشت فرمانده آن است ما همه باید سربازی و با انجام وظیفه به آنان کمک کنیم.

وی بُعد سوم را بعد شناختی دانست و افزود: در این مسیر دو آمادگی لازم است، یکی آمادگی برای عملیات و دیگری آمادگی برای قوی شدن و ضعیف نشدن، یعنی اعتقادات ما باید قوی بشود و در این مورد به یک کارگروه پاسخگویی به شبهاتی که در خصوص مسائل دینی ما مطرح می شود، نیاز است.

انتهای پیام
captcha