۸۷ درصد جمعیت چهارمحال‌وبختیاری غربالگری شده‌اند
کد خبر: 3887752
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

۸۷ درصد جمعیت چهارمحال‌وبختیاری غربالگری شده‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه حدود ۸۵۰ هزار نفر از جمعیت استان توسط سامانه سلامت و سیب تحت غربالگری قرار گرفته‌اند، بیان کرد: این عدد معادل ۸۷ درصد جمعت استان است، پیش‌بینی می‌شود تا چند روز آینده این عدد به ۱۰۰ درصد برسد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، هشتم فروردین‌ماه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا ویروس در استان حدود ۴۷۰ نفر با علائم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی این استان مراجعه کرده‌اند، اظهار کرد: آمار مبتلایان به کرونا ویروس به عدد ۹۵ رسید و ۱۳ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: از چند روز آینده با حل مشکل کمبود کیت تشخیصی، تست کرونا از تمامی افراد مشکوک با علائم خفیف نیز در درمانگاه‌های استان به صورت متمرکز انجام می‌گیرد، این موضوع باعث تسریع در شناسایی افراد ناقل می‌شود.

وی با بیان اینکه کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری تحت کنترل است، افزود: پیش‌بینی می‌شود در چند روز آینده با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در استان مواجه باشیم، در حال حاضر ۶۵ نفر در مراکز درمانی استان با تست کرونا مثبت و مشکوک به این ویروس بستری هستند.

شیرانی با بیان اینکه توسط سامانه سلامت و سیب حدود ۸۵۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت غربالگری قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: این عدد معادل ۸۷ درصد جمعت استان است، پیش‌بینی می‌شود تا چند روز آینده این عدد به ۱۰۰ درصد برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تأکید کرد: نیاز است قرنطینه‌های منطقه‌ای برای روستاها و شهرستان‌هایی که دارای وضعیت سفید هستند مدنظر قرار بگیرد و محدودیت برای تردد در این مناطق شدت بیش‌تری داشته باشد.

انتهای پیام
captcha