مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا لازم‌الاجراست
کد خبر: 3887750
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴
عباسی:

مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا لازم‌الاجراست

استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا لازم‌الاجراست، امکانات وزارت‌خانه‌ها در استان‌ها باید در راستای مبارزه با این ویروس به کارگیری شود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اقبال عباسی، استاندار چهارمحال‌وبختیاری، هشتم فروردین‌ماه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس با اشاره به آغاز اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان هم‌زمان با سراسر کشور، اظهار کرد: اجرای این طرح در شهرستان‌ها به فرمانداران ابلاغ شد، فرمانداران می‌توانند مشکلات اجرایی این طرح را جهت پیگیری به ستاد مبارزه با کرونا اعلام کنند تا کاستی‌ها در صورت امکان برطرف شود.

استاندار با تأکید بر اینکه خودروهای غیربومی حق ورود به استان را ندارند، خاطرنشان کرد: خودروهایی که در روزهای گذشته به هر طریقی وارد استان شده‌اند هرچه سریعتر این استان را ترک کنند در غیر این‌صورت مشمول جریمه نقدی ۵۰۰ هزارتومانی و توقیف خودرو به مدت یکماه می‌شوند.

وی اضافه کرد: کنترل خروجی‌ها به اندازه کنترل ورودی‌ها دارای اهمیت است، نیروی انتظامی فرمانده میدان در کنترل ورودی و خروجی‌های اصلی است، کمبود نیرو نیز از طریق اعلام به مرکز و استفاده از ظرفیت نیروهای سپاه و بسیجی با هماهنگی نیروی انتظامی جبران شود.

عباسی در خصوص تردد کارکنان دولت، کارگران کارخانجات و نیروهای درمانی که از سایر استان‌ها مأمور به خدمت در این استان و شهرستان‌ها هستند، توصیح داد: این افراد مشمول محدودیت تردد نیستند و برای ورود به استان و شهرستان باید کارت شناسایی معتبر به نیروهای مستقر در ایست‌های بازرسی ارائه دهند، همچنین مدیران دستگاه‌ها می‌توانند به این افراد دورکاری و مرخصی بدهند.

استاندار با اشاره به نحوه فعالیت ادارات در زمان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، عنوان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی با حداقل یک سوم نیروها در این زمان فعالیت کنند و مرخصی مابقی نیروها مشمول مرخصی استحقاقی نیست، این قانون مشمول دستگاه‌های خدمات‌رسان نیست و نباید در ارائه خدمات به مردم خللی وارد شود.

وی ادامه داد: شهرستان‌ها، شهرها و روستاهایی که موارد ابتلا به کرونا ویروس در آن‌ها گزارش نشده است، تدابیر باید برای کنترل عدم ورود و خروج افراد غیرساکن و بومی با شدت بیش‌تری دنبال شود.

عباسی با بیان اینکه دفن پسماندهای بیمارستانی باید با حساسیت بیش‌تری دنبال شود، یادآور شد: شهرداری‌ها با نظارت علوم پزشکی پس از بی‌خطرسازی زباله‌ها نسبت به امحای آن‌ها اقدام کنند.

استاندار با بیان اینکه کمبود نیرو در بخش کنترل و بازرسی مبادی ورودی و خروجی و نظارت بر بازار توسط نیروی انتظامی و سازمان صمت قابل قبول نیست، افزود: نیروی انتظامی می‌تواند از ظرفیت بسیج و نیروهای مردمی استفاده کند، همچنین سازمان صمت نیز از ظرفیت و امکانات سایر دستگاه‌ها در این راستا بهره‌مند شود.

وی تأکید کرد: ضعف در نظارت در بازار به بهانه کمبود نیرو پذیرفتنی نیست، اگر دستگاهی همکاری لازم را نداشته باشد این موضوع برای پیگیری از سوی سازمان صمت گزارش شود.

عباسی بیان کرد: مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا لازم‌الاجراست، امکانات وزارت‌خانه‌ها در استان‌ها باید در راستای مبارزه با این ویروس بکارگیری شود.

استاندار با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان پارسیان در شهرکرد، گفت: پیگیری لازم برای حل مشکلات بیمه‌ای و تهیه دارو برای این بیمارستان پیگیری شده و تعدادی تخت نیز به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده است.

وی درپایان تصریح کرد: در روز ۱۲ و ۱۳ فروردین‌ماه باید تدابیر لازم برای کنترل رفت و آمد صورت بگیرد، هرگونه اسکان موقت در این روزها در پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، مناطق گردشگری و .... ممنوع است.

گفتنی است، فرمانداران شهرستان‌ها نیز به صورت ویدئو کنفرانس در این جلسه حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha