پیروز جنگ بیولوژیک با همدلی مردم و مسئولان هستیم
کد خبر: 3887466
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۰

پیروز جنگ بیولوژیک با همدلی مردم و مسئولان هستیم

فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم(ع) چهارمحال‌وبختیاری گفت: از این جنگ بیولوژیک با همدلی و همراهی آحاد مردم و مسئولان، به فضل الهی پیروز و سربلند بیرون خواهیم آمد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سردار علی‌محمد اکبری‌، فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم(ع) چهارمحال‌وبختیاری، روز گذشته، ۶ فروردین‌ماه در جلسه قرارگاه سلامت سپاه استان که به صورت ویدیوکنفرانس با نواحی مقاومت شهرستان‌ها برگزار شد، بر بسیج همه امکانات و ظرفیت‌های سپاه و بسیج برای مقابله با کرونا تأکید کرد.

اکبری با تبریک سال نو و نیز اعیاد شعبانیه، از فرماندهان نواحی مقاومت سپاه و بسیج شهرستان‌ها خواست تجربیات قابل تعمیم خود به سایر نقاط را بیان کنند و افزود: از این جنگ بیولوژیک نیز با همدلی و همراهی آحاد مردم و مسئولان، به فضل الهی پیروز و سربلند بیرون خواهیم آمد. قطع زنجیره بیماری مستلزم در خانه ماندن مردم و رعایت توصیه‌های بهداشتی مسئولان است.

وی وظیفه ذاتی سپاه و بسیج را حفظ انقلاب و دستاوردهای آن دانست و گفت: برای مقابله با هر نوع تهدیدی باید آمادگی داشته باشیم؛ گاهی لباس ما در مقابله با دشمن رنگ خون می‌گیرد و گاهی در عرصه سازندگی و محرومیت‌زدایی باید لباسمان خاکی شود و امروز نیز در میدان مقابله با بیماری و جنگ بیولوژیک، لباسمان آغشته به الکل و مواد ضدعفونی می‌شود.

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) استان با تأکید بر تداوم طرح ملی بسیج مبارزه با کرونا، اجرای کامل مفاد تفاهم نامه بسیج با مراکز بهداشت و درمان و انجام صددرصدی غربالگری سلامت و توجه ویژه به اجرای طرح مطهر که مورد مطالبه فرماندهی کل سپاه است را خواستار شد.

اکبری شناسایی نقاط آلوده شهرستان‌ها و نقطه‌گذاری آن‌ها و سوق دادن توجه مسئولان بهداشت و درمان به آن نقاط را از دیگر اقدامات لازم برای کنترل بیماری دانست.

وی با تأکید بر ادامه فعال بودن اقشار مختلف بسیج و سازماندهی گروه‌های جهادی، تأکید کرد: مراقب فعالیت‌های عده‌ای در قالب گروه‌های خودجوش باشید و باید همه فعالیت‌ها در زمینه پاکسازی معابر تحت نظر گروه‌های جهادی و با هماهنگی و توجیه کامل باشد.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم(ع) استان با تقدیر از فرماندهان نواحی، گروه‌های جهادی و اصحاب رسانه و مطبوعات و خبرگزاری‌ها، امیدآفرینی برای مردم و انعکاس اقدامات مسئولان بهداشت و درمان و گروه‌های جهادی و نیز نیروهای مسلح و بسیجیان را در همین راستا ضروری دانست و گفت: محتواهای لازم برای آگاه‌سازی عمومی در زمینه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا به صورت مستمر صورت پذیرد و اطلاع‌رسانی شود که با توجه به احتمال انتقال بیماری از طریق حیوانات، گوشت و مرغ قبل از مصرف کاملاً پخته شود، ازآب جوشیده استفاده گردد و میوه و سبزیجات نیز بعد از ضدعفونی مورد استفاده قرار گیرند.

اکبری از آحاد مردم خواست به توصیه‌های مسئولان توجه کنند و از سفر پرهیز کنند؛ زیرا چه بسا در مسافرت سوغات ناخواسته‌ای را برای دیگران همراه ببرند که باعث زحمت و بیماری آن‌ها بشود.

این مقام ارشد نظامی استان با اشاره به احتمال بارندگی‌های شدید در روزهای آینده و جاری شدن سیل، از فرماندهان نواحی سپاه خواست با بسیج امکانات و تجهیزات خود، برای یاری‌رسانی در نقاطی که لازم است آماده باشند.

وی همچنین به تولید ماسک در همه شهرستان‌های استان با حضور گروه‌های جهادی اشاره کرد و گفت: باید اطلاع‌رسانی لازم از سوی اصحاب رسانه برای اجتناب مردم از خرید ماسک‌های غیربهداشتی که در منازل تولید می‌شود و توسط دستفروشان فروخته می‌شود، صورت پذیرد.

یادآوری می‌شود، در این جلسه فرماندهان سپاه نواحی مقاومت شهرستان‌های استان و معاونت‌های سپاه قمربنی هاشم(ع) و اقشار بسیج، گزارشی را از اقدامات انجام شده در قالب قرارگاه زیستی و همکاری با قرارگاه سلامت و مقابله با کرونا در سطح استان ارائه کردند.

انتهای پیام
captcha