رتبه نخست چهارمحال‌وبختیاری در بخش زکات
کد خبر: 3886488
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

رتبه نخست چهارمحال‌وبختیاری در بخش زکات

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال‌وبختیاری با تأکید بر کسب رتبه نخست کشوری استان در بخش زکات واجب، گفت: امسال تاکنون ۶ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شده است که در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد ۲۳۱ درصدی هستیم.

علی ملک‌پور در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اصول و ارزش‌های سازمانی کمیته امداد امام خمینی(ره)، اظهار کرد: ارائه خدمت بی‌منت به خلق خدا در جهت رضای حق‌تعالی، افزایش کارایی، تعهد، شایسته‌سالاری، تخصص‌گرایی، ایمان و اعتقاد به کارآمدی بر مبنای آموزه‌های دینی و خلاقیت و نوآوری، از مهم‌ترین این ارزش‌ها هستند.

وی ادامه داد: همچنین تعهد اجتماعی، عدالت‌محوری، قانون‌مداری، شفافیت، نظارت، پاسخگویی، انضباط اداری و مالی، جلب اعتماد و مشارکت عمومی، تکیه بر منابع مردمی و ارتباط با نمایندگان ذیصلاح از جمله نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار، فرمانداران، نمایندگان مردم در مجلس و ... همواره سرلوحه کار مجموعه کمیته امداد قرار دارد.

ملک‌پور با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) استان هستند، بیان کرد: با توجه به توسعه بیمه‌های اجتماعی باید در سال‌های آینده شاهد باشیم که بخشی از جمعیت تحت پوشش این نهاد از چرخه حمایت خارج و مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گفت: یکی از برنامه‌های اصلی این نهاد کمک به ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار است که تاکنون ۷۰ مورد محقق شده است، ضمن اینکه کمک به تغذیه کودکان زیر ۶ سال نیز همواره مورد توجه بوده و ۲ هزار و ۱۸۰ کودک دچار سوءتغذیه شناسایی و تحت حمایت است.

حمایت کمیته امداد از بیش از ۴ هزار دانش‌آموز

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این نهاد، بیان کرد: در حال حاضر ۴ هزار و ۶۱۵ دانش‌آموز و یک‌هزار و ۳۴ دانشجو تحت حمایت تحصیلی هستند که از محل کمک خیران این حمایت‌ها در جریان است.

ملک‌پور با بیان اینکه هیئت امنا و مجموعه کمیته امداد در راستای جلب مشارکت‌های مردمی تلاش می‌کنند، افزود: در این راستا در بخش صدقات حدود ۳ و نیم میلیارد تومان درآمد داشتیم که حدود ۵۰ نیروی غیر رسمی در این بخش فعالیت داشتند.

وی جمعیت فرزندان یتیم و محسنین تحت پوشش در استان را نیز یادآوری کرد و گفت: حدود ۴ هزار و ۶۰۰ فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت در استان وجود دارد که در این بخش سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان کمک دریافت شد و امسال تا کنون این رقم به ۲۲ میلیارد تومان رسیده است و با توجه به کمک‌رسانی‌های خوبی که معمولاً در ماه پایانی سال اتفاق می‌افتد، انتظار می‌رود این رقم افزایش یابد.

ملک‌پور با تأکید بر کسب رتبه نخست کشوری استان در بخش زکات واجب، گفت: امسال تا کنون ۶ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شده است که در مقایسه با سال گذشته شاهد ۲۳۱ درصد رشد هستیم.

وی با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد که مبتنی بر نیاز برگزار می‌شود، تصریح کرد: فعالیت مراکز نیکوکاری، برگزاری جشن نیکوکاری و عاطفه‌ها، نذر قربانی، اطعام و احسان حسینی نیز به صورت منظم ادامه دارد، از ۷۰ مرکز نیکوکاری فعال استان حدود ۱۵ میلیارد تومان جمع‌آوری شد که از صفر تا صد اختیارات شناسایی و تخصیص کمک‌ها به افراد نیازمند بر عهده هیئت امنای کمیته امداد است.

فعالیت کمیته امداد در بخش مسکن مددجویان 

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در بخش مسکن مددجویان، تصریح کرد: در حال حاضر یک‌هزار و ۲۰۰ خانواده نیازمند مسکن وجود دارد که تأمین ۵۰۰ مورد با همکاری سپاه، مجموعه‌های خیریه و توان کمیته امداد در دستور کار قرار دارد که امیدواریم با حل مشکلات اعتباری، قدم‌های خوبی در این بخش برداریم.

ملک‌پور با تأکید بر اینکه اشتغال و توانمندسازی یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد امام خمینی(ره) است، گفت: خوشبختانه در این زمینه رتبه نخست را در کشور داریم و توانستیم با همکاری کارگروه اشتغال، ستاد اقتصاد مقاومتی و بانک‌های عامل، بالای صد در صد منابع را جذب کنیم، در واقع ۵۲ میلیارد منابع قرض‌الحسنه به این بخش تخصیص یافته بود که توانستیم ۵۴ میلیارد جذب کنیم.

وی افزود: با کمک منابع تبصره ۱۶ و نیز منابع امدادی و اشتغال عشایری، منابع مالی ۳ هزار طرح اشتغال روستایی با کمترین کارمزد به متقاضیان اختصاص یافته است، سهم استان از منابع اشتغال ۱۲۷ میلیارد تومان بود که تا بهمن‌ماه، ۱۰۰ میلیارد تومان جذب کردیم و مابقی در ماه جاری جذب می‌شود.

ملک‌پور بیان کرد: کارانگیزی همواره در دستور کار کمیته امداد قرار دارد و عمده فعالیت‌های کارآفرینی بر بخش‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، شیلات، صنعتی و معدنی متمرکز است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با اشاره به اقدامات این نهاد در بخش آموزشی، تصریح کرد: برنامه‌های منسجمی در جهت آموزش و مهارت‌آموزی کارکنان و خانواده‌های تحت حمایت اجرا می‌شود و تمام سهمیه استان جذب شده است.

ملک‌پور در پایان گفت: در بخش تأمین جهیزیه خوشبختانه به‌روز هستیم و پشت نوبتی وجود ندارد که در سال جاری ۸۰۰ مورد جهیزیه به خانواده‌های تحت حمایت اهدا شد.

انتهای پیام
captcha