ادامه کسب‌ و کار در دوران کرونا / آنلاین و در دسترس باشید
کد خبر: 3886359
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵

ادامه کسب‌ و کار در دوران کرونا / آنلاین و در دسترس باشید

با شیوع ویروس کرونا، تقریباً هر فرد و سازمانی تأثیر آن را بر روی خود احساس می‌کند و در این میان استفاده بیشتر و بهتر از اینترنت می‌تواند روش خوبی برای تعامل با مشتریان باشد.

به گزارش ایکنا؛ لغو و تعطیلی گسترده بسیاری از کسب و کار‌ها و گردهمایی‌های تجاری تا اطلاع ثانوی، نوعی سردرگمی در بین کارآفرینان و صاحبان مشاغل در مورد مدتی که وضعیت کنونی ادامه خواهد داشت، به وجود آورده است. در این میان وب‌سایت Kunocreative در مطلبی به قلم آنی زِلم (Annie Zelm) به صاحبان مشاغل برای ادامه کار در زمان شیوع کرونا توصیه‌هایی را کرده است.

در این مطلب، زِلم با اشاره به تغییراتی که صاحبان کسب و کار باید در مورد بازاریابی خود بدهند، نوشته است: بازاریابان باید از شرکای قابل اعتماد برای تعیین چگونگی محور استراتژی بازاریابی خود استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که آنها همچنان در ذهن مشتری باقی مانده‌اند.

زلم ادامه می‌دهد: انزوای اجتماعی احتمالاً افراد بیشتری را به سمت خرید آنلاین سوق می‌دهد. خرده‌فروشان و مشاغل دیگر می‌توانند برای پیشبرد این کار اقداماتی انجام دهند که اطمینان حاصل کردن از محتوای وب‌سایت خود که برای جست‌وجو بهینه شده، به‌روز رسانی صفحه کسب و کار خود در Google با دقیق‌ترین و به‌روزترین اطلاعات و بازاریابی ویدئویی از جمله این اقدامات هستند.

یافتن جایگزین برای سمینارهای زنده از دیگر اقدامتی است که در این مطلب به آن اشاره شده است: لغو شدن نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌ها به این معنی است که بسیاری از شرکت‌ها منبع عمده‌ای را که مدیران هر ساله روی آنها حساب می‌کنند، از دست داده‌اند. با این وجود هنوز فرصت‌های زیادی برای ارتباط با آینده نگران‌کننده وجود دارد. استفاده از تور نمایشگاه مجازی و استفاده از تأثیرگذاری رسانه‌های اجتماعی از جمله این موارد هستند. بسیاری از نشان‌های تجاری در حال حاضر شاهد موفقیت این استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال هستند. برای مؤثر بودن، آنها باید هدفمند باشند. این یعنی داشتن بودجه، برنامه‌ای برای چگونگی و مکان هر تبلیغ، اشخاص هدف و چگونگی سنجیدن موفقیت.

این مطلب تصریح می‌کند: سکوت بدترین پاسخ ممکن است. مشتریان شما هر جا که بتوانند آنها را پیدا کنند، به دنبال جواب می‌گردند و اطلاعات غلط می‌تواند در غیاب آن پاسخ‌ها گسترش یابد. مهم نیست که مشتریان شما چه کسی باشند، آنها انتظار دارند که پاسخی پیشگیرانه از شما بشنوند. از جمله: آنچه سازمان شما برای ایمن نگه داشتن کارمندان و عموم مردم انجام می‌دهد، اینکه تغییرات اخیر چه تأثیراتی بر عملکردها یا رویدادهای شما دارد، اگر تعطیل هستید، چگونه می‌توانید هزینه‌ها را کنترل کنید و آنچه در هفته‌های آینده می‌توانند از شما انتظار داشته باشند.

نویسنده این مطلب توصیه می‌کند: اگر شما در حال حاضر کسی را ندارید که به‌طور روزانه پاسخگوی این سؤالات باشد، شرکت شما باید یک کارگروه ارتباطات بحران را تشکیل دهد. شما باید برنامه‌ای برای پاسخ به نگرانی‌های کارمندان، سؤالات مشتری و سؤالات رسانه‌ای داشته باشید. بازاریاب شما می‌تواند به شما در توسعه پیام‌رسانی کمک کند و آن را از طریق تمام کانال‌ها، از جمله وب‌سایت، ایمیل، وبلاگ و رسانه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارد.

در پایان این مطلب آمده است: درحالی‌که همه‌گیری کرونا تأثیر به‌سزایی در جامعه تجاری و اقتصاد داشته است، شرکت شما هنوز فرصت‌های زیادی برای حضور در آنجا برای مشتریان و چشم‌اندازهای خود در زمان بحران دارد. اگرچه نبود تعامل چهره به چهره ناامیدکننده است، اما می‌توانید با افزایش حضور آنلاین خود، بخشی از این تأثیرات را جبران کنید.

انتهای پیام
captcha