دفن موقت حجت‌الاسلام خسروشاهی در قم یا تهران
کد خبر: 3881954
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴

دفن موقت حجت‌الاسلام خسروشاهی در قم یا تهران

پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی از استادان حوزه علمیه در قم یا تهران به صورت موقت دفن خواهد شد.

دفن موقت حجت‌الاسلام خسروشاهی در قم یا تهرانحجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا نوراللهیان از دوستان صمیمی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی در گفت‌وگو با ایکنا گفت: پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی از استادان حوزه علمیه در قم یا تهران به صورت موقت دفن خواهد شد. 

وی افزود: قرار است پیکر مطهر ایشان در بهشت زهرا(س) در تهران و یا بهشت معصومه(س) در قم به صورت موقت دفن و در فرصت مناسب به کتابخانه ایشان منتقل و در آنجا دفن شود.

نوراللهیان با بیان اینکه دفن ایشان در کتابخانه، براساس وصیت آن مرحوم صورت خواهد گرفت اظهار کرد: براساس فقه شیعه، انتقال جسد دفن شده، امری پذیرفته شده است.

همچنین، حجت الاسلام و المسلمین سیدهادی خسروشاهی»، در سال ۱۳۱۷ ش در تبریز، در خانواده‌ای آراسته به دین علم و فقاهت، به دنیا آمد. تاریخ سه قرن از حیات و کوشش علمی و فقهی اجداد وی، که جملگی از علمای بزرگ و فقهای نام دار  ایران و عراق در دوران خود بوده‌اند، این حقیقت را به خوبی روشن می‌سازد. پدر وی، آیت‌الله سیدمرتضی خسروشاهی، از علما و فقهای بزرگ و صاحب رساله آذربایجان و تحصیل کرده نجف بود.

استاد پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نخست به مدت دو سال نماینده امام(ه) در وزارت ارشاد اسلامی بود. آن گاه به سفارت ایران در واتیکان انتخاب شد و مدت پنج سال در خارج از کشور به فعالیت پرداخت. تأسیس مرکز «فرهنگی اسلامی اروپا» در رم و تأسیس ماه نامه‌ای به زبان انگلیسی «انکوائری» و هفته نامه‌ای به عربی «العالم» در لندن- با همکاری وزارت ارشاد اسلامی- از آثار این دوران است. در ایتالیا، علاوه بر چاپ و نشر ترجمه قرآن و نهج البلاغه به زبان ایتالیایی و نشر ماه نامه‌ای به نام جهان نو- به زبان ایتالیایی- جمعا در مدت پنج سال ۱۶۲ نوع کتاب و نشریه به زبان‌های: فارسی، عربی، انگلیسی، ایتالیایی و فرانسوی، منتشر نموده که در سراسر جهان توزیع شده است.

این استاد حوزه علمیه روز گذشته در سن 81 سالگی درگذشت.

خبرگزاری ایکنا رحلت این عالم بزرگ را به بیت معظم ایشان و علمای عظام تسلیت می گوید.

انتهای پیام
captcha