پیام تسلیت مراجع و علما به مناسبت ارتحال حجت‌الاسلام خسروشاهی
کد خبر: 3881952
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶

پیام تسلیت مراجع و علما به مناسبت ارتحال حجت‌الاسلام خسروشاهی

آیت‌الله العظمی سبحانی، آیت‌الله اعرافی، حجت‌الاسلام واعظی و حجت‌الاسلام آل هاشم در پیام‌های جداگانه درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین خسروشاهی را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت مراجع و علما به مناسبت ارتحال حجت‌الاسلام خسروشاهیبه گزارش ایکنا، مراجع و علما در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین خسروشاهی را تسلیت گفتند.

پیام آیت‌الله سبحانی

متن پیام تسلیت آیت‌الله سبحانی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
با کمال تأسف و تأثر درگذشت محقق توانا و نویسنده عالی مقام حجت‌الاسلام و المسلمین آقای حاج سید هادی خسروشاهی را دریافت نمودم.
فقید سعید فرزند علم و فقاهت مرحوم آیت الله حاج سید مرتضی خسروشاهی - رحمة الله علیه -  که خانواده علم و تقوا هستند، وی از دوران جوانی اهل قلم و مبارزه با کجی‌ها بوده و سالیان متمادی در مجله مکتب اسلام مقالات او زینت‌بخش نشریه بوده و بعد از انقلاب نیز در مناصب مختلف خدمات ارزشمندی داشته است و با تأسیس کتابخانه مجهزی در قم، اثر ارزشمندی از خود به یادگار گذاشتند.
اینجانب این ضایعه را به علماء اعلام و حوزه‌های علیمه و بازماندگان ایشان تسلیت عرض می‌نمایم. عاش سعیدا و مات سعیدا
قم – جعفر سبحانی

پیام تسلیت مراجع و علما به مناسبت ارتحال حجت‌الاسلام خسروشاهی

پیام آیت‌الله اعرافی

همچنین آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در پیامی درگذشت وی را تسلیت گفت که متن آن به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون.
فقدان غریبانه دانشمند گرانمایه و نویسنده فرزانه مرحوم شادروان حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین  استاد آقای سید هادی خسرو شاهی طاب ثراه مایه اندوه فراوان اینجانب و حوزویان شد.
آن فقید سعید از مهد خانواده عریق فقاهت و ادب برخاسته و سال‌های پیوسته در حوزه قم به کسب دانش و معرفت و ادب پرداخته بود و آثار نیکی با قلم روان خویش پدید آورد ابتکارات آن فاضل فرهیخته درخدمت به اسلام عزیز و ایران و انقلاب و حوزه علمیه و تاریخ روحانیت  فراموش نخواهد شد و اخلاق نیکو و روی گشاده و اندیشه تقریبی و باور به امت اسلامی و خدمت به آئین و دین و فرهنگ اسلام و ایران و مردم در پرونده وی درخشان و در نزد جامعه علمی حوزوی و دانشگاهی قدردانسته و درپیشگاه خدا ماجوراست.
ضمن عرض تسلیت و تعزیت به دوستان و علاقمندان و بازماندگان محترم آن مرحوم و جامعه علمی حوزه و دانشگاه، علو درجات آن فقید سعید و شکیبایی و پاداش نیک الهی را برای همه بازماندگان محترم از خداوند منان خواهانم.
علیرضا اعرافی
 مدیر حوزه‌های علمیه

تسلیت رئیس دفتر تبلیغات

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پیامیTمتن پیامی ارتحال وی را تسلیت گفت که متن آن به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت عالم ربانی،  فقیه وارسته و دانشمند و انسان کوشا و پرتلاش، جناب استاد حجت‌الاسلام والمسلمین سید هادی خسروشاهی، پس از روزگاری فعالیت پرتلاش و پرشمار در عرصه تحقیق،  ترجمه و تصحیح آثار ارزشمند و ارجمند، همگان را متألم و متأثر ساخت. ژرف‌اندیشی، دقت و وسواس بسیار در نگارش و پژوهش، ظرافت و فخامت قلم و شیوایی بیان از جمله ویژگی‌های این بزرگ مرد فرهنگ ساز و فرهنگ بان جهان اسلام و سرزمین ایران بود. 
پیام تسلیت مراجع و علما به مناسبت ارتحال حجت‌الاسلام خسروشاهی
پژوهش‌ها و ترجمه‌های کم نظیر ایشان همچون «امام علی(ع) صدای عدالت انسانی» و «مجموعه آثار ده جلدی و سترگ علامه طباطبایی (ره)» هیچگاه اجازه نخواهند داد نام این استاد بزرگ از آسمان همیشه درخشان اسلام و ایران پاک شود. 
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم این ضایعه عظیم را به خانواده گرامی ایشان، جامعه علمی و یاران و دوستان و شاگردان معظم له تسلیت عرض و از خداوند منان برای ایشان علو درجات مسئلت و آرزو می‌نماید. 
احمد واعظی
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

تسلیت امام جمعه تبریز

پیام تسلیت امام جمعه تبریز هم به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثلم فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ ءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ
با کمال تاسف و تاثر خبر رحلت عالم جلیل القدر، محقق نستوه، اندیشمند متعهد و مورخ نامدار حضرت استاد حاج سید هادی خسرو شاهی رضوان الله علیه فرزند برومند حضرت آیت الله حاج سید مرتضی خسروشاهی طاب ثراه را دریافت کردم.
این عالم بزرگ در طول عمر پر برکت خویش در راه پاسداری از اندیشه و فرهنگ اسلامی که با تحقیق و تألیف آثار ارزشمند و ارتباط مستمر با مجامع فرهنگی  و مطبوعات جهان اسلام، توام بود، تلاشی کم‌نظیر داشته که تألیف بالغ بر ۸۰ جلد کتاب تنها بخشی از آثار این اندیشمند فرهیخته است.
ایشان از مفاخر علمای آذری؛ صاحب آثار ماندگار در علوم و فنون متعدد؛ دارای نقشی خطیر در معرفی اسلام و مکتب مترقی جعفری؛ بویژه گفتمان اسلام و مسیحیت بود. بیان و بنان این سید والامقام در عمر مبارک و سرشار از خدمتشان در خدمت اسلام و مسلمین بود. سخت کوشی؛ مجاهدت علمی و فرهنگی و طهارت نفس  ایشان در خور تاسی و الگوگیری برای طلاب و فضلای جوان حوزه است.
اینجانب این مصیبت مولمه را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف؛ مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز؛ مراجع عظام تقلید؛ حوزه های علمیه؛ بیت مکرم خسروشاهی؛ علمای اعلام و مردم غیور آذربایجان صمیمانه تسلیت می گویم و حشر و نشر با اجداد طاهرین و برخورداری از شفاعت ناجیه صدیقه طاهره سلام الله علیها را برای ایشان از ساحت ایزد منان خواهانم.
سید محمد علی آل هاشم
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز
سوم رجب المرجب ۱۴۴۱ ه.ق  برابر با هشتم اسفندماه 98
انتهای پیام
captcha