کانون تبلیغ فضای مجازی در حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری شکل بگیرد
کد خبر: 3881796
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان:

کانون تبلیغ فضای مجازی در حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری شکل بگیرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: کانون تبلیغ فضای مجازی در حوزه علمیه استان با هدف راهبری و عملیات تشکیلاتی در فضای مجازی، به شکل منسجم و برنامه‌ریزی شده شکل بگیرد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری امروز ۸ اسفندماه در نشست هم‌اندیشی با جمعی از طلاب استان با بیان اینکه سایت تبیان از جمله سایت‌های اسلامی موفق در زمینه تبلیغ فرهنگ دینی است، اظهار کرد: تبیان استان به نشانی www.tebyan-chb.ir اخبار، اطلاعیه‌ها و دیگر اطلاعات دینی و مذهبی را بارگزاری و اطلاع‌رسانی می‌کند.

حجت‌الاسلام طاهری با طرح این سؤال که ما باید در چه سطحی در فضای مجازی ورود کنیم، افزود: آیا طلاب حوزه‌های علمیه استان به صورت آتش به اختیار در فضای مجازی مشغول به فعالیت هستند و چنین برداشت می‌شود که جمعی از طلاب ما مشغول به فعالیت هستند، اما بدون هدف، بدون برنامه مشخص، بدون اثر و بدون تبلیغ خاصی، پذیرنده هستند نه اثر گذار و شاید بتوان گفت تأثیر می‌پذیرند.

وی ادامه داد: کمتر طلبه‌ای در استان وجود دارد که به صورت استانی اثر گذار باشد و البته انتظار ما اثرگذاری بر کشور و دنیا ست ولی این اتفاق تا کنون رخ نداده است، ولی وقت این کار تلف می‌شود و باید گفتگو کنیم که این وقت را چگونه می‌شود هدفمند کرد و از آن به نفع دیانت استفاده کرد و چگونه می‌شود فضای مجازی استان و کشور را راهبری کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: راهبری و عملیات تشکیلاتی در فضای مجازی در حوزه‌های علمیه به شکل منسجم و برنامه‌ریزی شده وجود ندارد و این در حالی است که طلبه ما وقت و هزینه خود را بابت حضور در این فضا صرف می‌کند. باید شبکه فضای مجازی طلاب در استان شکل بگیرد و در مرحله اول، کار ما ایجاد مقری برای شناسایی افراد مستعد است.

حجت‌الاسلام طاهری با بیان اینکه ما همه سربازان حضرت ولی عصر(عج) هستیم و در قبال ایشان وظیفه داریم پایگاهی را در فضای مجازی برای ایشان راه اندازی کنیم و به مقابله با دشمن بپردازیم، گفت: باید بدانیم که فضای مجازی میدان نبرد ما هم هست و نباید این میدان را خالی بگذاریم نباید وقتی دشمن اراده کرد که ما در این میدان نباشیم، ما ورود نکنیم و نباشیم و باید بدانیم ما باید در این میدان سرباز باشیم و سرباز ها را وارد کنیم یا فرمانده باشیم و سردار ها را در این میدان وارد کنیم.
دشمن با اسلامِ مقاومت مشکل دارد.

وی ادامه داد: اثرگذاری ما در فضای مجازی زمانی مشخص می‌شود که دشمن با مطلبی که ما در این فضا ایجاد می‌کنیم برخورد و آن‌را حذف می‌کند وگر نه تمام مطالبی که دشمن با آن کاری ندارد، اثر گذار هم نبوده است. دشمن با اسلامِ مقاومت مشکل دارد، نه با اسلامی که این روزها در فضای مجازی وجود دارد و کسی با آن کاری ندارد، دشمن در فضای مجازی اگر مطلبی را برخلاف هدف خود ببیند، کاری به اینکه شما در مرکز شهر هستی یا یک روستای دورافتاده ندارد و سریع شما را حذف خواهد کرد و این یعنی نباید شکست خورد و نباید ساکت نشست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گفت: شیوه ورود به فضای مجازی و چگونه تبلیغ دین را انجام دادن در این فضا هم مهم است که برای رسیدن به جواب نیاز به هم اندیشی، گفتگو و فکر داریم و با طرح گفتمان‌های مختلف باید ظرفیت‌های موجود شناسایی شود و شیوه تبلیغ در فضای مجازی ماحصل این گفتمان‌ها باشد. نظام‌مند، هدفمند و شبکه‌ای عمل کردن در انتشار یک مطلب، دارای اثر بیشتری خواهد بود.

ضرورت نیازسنجی در فضای مجازی

حجت‌الاسلام طاهری افزود: نکته دیگری که به آن باید توجه ویژه شود این است که مسئله ما برای فعالیت در فضای مجازی چیست، چرا در فعالیت‌هایمان در فضای مجازی نیازسنجی نمی‌شود، هویت و غیریت شناسایی شود، هویت یعنی ما چه چیزی را باید تبلیغ کنیم و غیریت یعنی اینکه چه کسانی در مقابل تبلیغ ما در حال فعالیت هستند و گفتمان‌سازی وظیفه ما برای مواجهه با جریان رقیب است و ما در قبال این موضوعات وظیفه داریم، ولی تشکیلات و هیئتی نداریم.

جریان‌سازی پس از گفتمان‌سازی

وی ادامه داد: در مرحله بعد از گفتمان‌سازی، باید این گفتمان‌ها را که در نقاط مختلف استان شکل می گیرد، به جریان‌سازی تبدیل کنیم و همه به یک شبکه مرتبط منسجم تبدیل شود تا اثرگذاری بیشتری حاصل شود، انتظار این است که کانون تبلیغ فضای مجازی در حوزه علمیه شکل بگیرد و ما به‌عنوان سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه داریم ظرفیتی، هر چند کوچک، را در اختیار این امر قرار دهیم و سازمان تبلیغات اسلامی پایگاه تولید فکر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha