امشب شب آرزوهاست؛ برای دو نعمت سلامتی و امنیت دعا کنیم
کد خبر: 3881757
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰

امشب شب آرزوهاست؛ برای دو نعمت سلامتی و امنیت دعا کنیم

امشب اولین شب جمعه ماه مبارک رجب، شب لیلةالرغائب است. این شب را شب آرزوها و شب اتصال ملک و ملکوت گفته‌اند. در این شب عزیز برای دو نعمت بزرگ سلامتی و امنیت برای همه مردم دنیا دعا کنیم.

شب آرزوها

حضرت رسول(ص) فرمودند: «از اولین شب جمعه ماه رجب غافل نشوید که فرشتگان آن را «لیلة الرغائب» نامیده‌اند.» در این شب فرشتگان از آسمان به زمین خاکی سرازیر و ساکن زمین می‌شوند و پیغمبر نیت‌های پاک بندگان خداوند هستند. امشب شبی است که باید برای خواستن نیست‌های نیک آن را غنیمت شمرد.

فضیلت‌های زیادی برای امشب در روایات‌ها ذکر شده است. از جمله روایت شده که در این شب درهای رحمت الهی به روی زمینیان باز می‌شود و در بزم دعا و نیایش زمینیان عرشیان هم خود را می‌رسانند و حضور می‌یابند تا سهمی از این برکت ببرند.

برای امشب اعمالی توصیه شده است که مهم‌ترین این عمل‌ها نمازی 12 رکعتی است. در تشریح نحوه اقامه این نماز آمده است: «روز پنج‌شنبه اول ماه را روزه بگیرید و به محض رسیدن شب جمعه، میان نماز مغرب و عشا 12 رکعت نماز بگذارید (هر دو رکعت به یک سلام) و در هر رکعت از آن، یک مرتبه سوره «حمد» و سه مرتبه «إنا انزلناه» و 12 مرتبه «قل هو الله احد» را بخوانید. پس از اتمام نماز 70 مرتبه بگویید: «أللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد النَّبِیِّ الاُْمِّیِّ وَ عَلی آلِهِ» آنگاه به سجده بروید و 70 بار بگویید: «سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَ الرُّوحِ» و بعد سر از سجده بر دارید و 70 بار بگویید: «رَبِّ اغْفِرْ وَ ارْحَمْ وَ تَجاوَزْ عَمّا تَعْلَمُ، إِنَّکَ أنْتَ العَلِیُّ الاْعْظَمُ» بار دیگر نیز به سجده بروید و 70 مرتبه بگویید: «سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَ الرُّوحِ» آنگاه حاجتتان را بیان کنید که ان‌شاءالله برآورده خواهد شد.»

در فضیلت این اعمال رسول خدا (ص) فرمود: «کسی که چنین نمازی را بخواند، خداوند همه گناهانش را بیامرزد.»

رسول خدا(ص) فرمود: «ارزش دو نعمت از نظر مردم پوشيده است: امنيت و تندرستی.» حال که به خاطر شیوع بیماری کرونا همه ما نگران نعمت سلامتی خود شده‌ایم و همین مسئله امنیت روانی و اجتماعی جامعه را به مخاطره انداخته، ارزشمند است که در این شب برای سلامتی و امنیت همه مردم دنیا و البته برآورده شدن حاجت بزرگ ظهور منجی دعا کنیم.

انتهای پیام
captcha