ماسك به‌زودی وارد فارس خواهد شد
کد خبر: 3881485
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷

ماسك به‌زودی وارد فارس خواهد شد

استاندار فارس با اشاره به كمبود ماسك و لوازم بهداشتی در استان به دليل شيوع بيماری كرونا گفت: برای رفع این مشكل كارخانه‌ها تولیدات خود را افزایش دادند و بخشی از این محصولات نیز وارد گمرك شده‌ است و به زودی هم ماسك وارد استان خواهد شد.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس عصر امروز، 6 اسفندماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان كه با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، با بیان اینكه شیوع ویروس كرونا فضای جامعه را ملتهب كرده است، گفت: برای مقابله با این ویروس اقدامات خوبی در فارس انجام شده و تصمیماتی برای پیشگیری از آن انجام شده است.

وی، ضدعفونی كردن مداوم ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس‌ها، تاكسی‌ها، مترو و اماكن عمومی را از جمله این اقدامات برشمرد و گفت: فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها نیز تحت كنترل هستند.

رحیمی به كمبود ماسك و لوازم بهداشتی اشاره كرد و گفت: برای رفع این مشكل كارخانه‌ها تولیدات خود را افزایش دادند و بخشی از این محصولات نیز وارد گمرك شده‌ است و به زودی هم ماسك وارد استان خواهد شد.

استاندار فارس از تجهیز دو بیمارستان در استان برای بیماری كرونا خبر داد و گفت: بیمارستان علی‌اصغر(ع) به‌عنوان بیمارستان سنترال برای این بیماری در نظر گرفته شده است ضمن اینكه سایر بیمارستان‌ها هم آمادگی لازم برای همكاری دارند.

وی با بیان اینكه كارگروه كرونا ویروس در استان تشكیل شده است كه متأثر از كارگروه ملی بوده و متناظر آن نیز در شهرستان‌های استان تشكیل شده است، گفت: متأسفانه تاكنون 3 مورد مثبت كرونا در استان فارس مشاهده شده است و مابقی موارد مشكل خاصی نداشتند و برخی‌ها نیز بعد از انجام آزمایش‌ها ترخیص شده‌اند.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود به مفهوم فرهنگ اشاره كرد و گفت: فرهنگ یک مفهوم جامعی است که قطعاً در طول زمان به تدریج ایجاد می‌شود؛ مجموعه‌ای از آداب، رسوم، باورها و ارزش‌ها و اعتقادات مفهوم واژه فرهنگ را تشکیل می‌دهند که دارای هم جنبه‌های علمی و هم ذهنی است به عبارتی انتزاعی و عینی است و طبیعتاً برای اینکه آن فرهنگ مدنظر مبتنی بر ارزش‌ها ترویج کنیم سند مهندسی فرهنگی كشور سند مهم و خوبی است كه امیدواریم بتوانیم در قالب برش استانی  و با جمع‌بندی نظریات فرهیختگان استان آن را عملایتی كنیم.

وی با بیان اینكه شورای فرهنگ عمومی کارهای بسیار خوبی در دستور کار دارد، گفت: توجه ویژه‌ای به ترویج فرهنگ قرآنی در استان داده شده است به عنوان مثال در سال جاری جشنواره‌های مختلف قرآنی دانشگاهی، قوه قضائیه و قوه مجریه و همچنین مجموعه‌های مردمی در سطح استان برگزار شده است و در خصوص فرهنگ عفاف و حجاب و امر به معروف نیز اقداماتی در دستگاه‌های اجرایی انجام شده است كه نمی‌گوییم به مطلوب رسیده‌ایم اما گام‌هایی در این زمینه برداشته‌ایم.

انتهای پیام
captcha