روستای دره شیخ‌عالی تخلیه شد
کد خبر: 3881117
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴

روستای دره شیخ‌عالی تخلیه شد

فرماندار کوهرنگ با اشاره به اخطار سازمان هواشناسی مبنی وقوع بارش‌های سیل‌آسا در چهارمحال‌وبختیاری، گفت: چند روستا از جمله دره شیخ‌عالی، میان رودان و محمودآباد در معرض خطر سیلاب و رانش هستند و در حال حاضر روستای دره شیخ‌عالی تخلیه شده است.

روستای دره شیخ‌عالی تخلیه شدبه گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، هوشنگ مصطفوی، فرماندار کوهرنگ صبح امروز، 5 اسفندماه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال‌و بختیاری با اشاره به نقاط حادثه‌خیز در کوهرنگ در صورت وقوع سیلاب، گفت: ضلع شرقی رودخانه چمن‌گلی نیازمند لایروبی است، نیاز است دستگاه‌های خدمات‌رسان نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: رودخانه نعل‌اشکنان نیز نیازمند لایروبی است، اگر این کار صورت نگیرد ساکنان روستای نعل‌اشکنان در معرض خطر قرار می‌گیرند.

فرماندار کوهرنگ گفت: چند روستا از جمله دره شیخ‌عالی، میان رودان و محمودآباد در معرض خطر سیلاب و رانش هستند و در حال حاضر روستای دره شیخ‌عالی تخلیه شده است.

در ادامه این نشست، سیداحمد مرتضوی‌فرد، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان با اشاره به اخطار سازمان هواشناسی مبنی وقوع بارش‌های سیل‌آسا در استان، اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر آمادگی لازم برای امدادرسانی در زمان وقوع سیل را دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان با بیان اینکه انبارهای امدادی استان تجهیز شده است، گفت: همچنین این استان آمادگی امدادرسانی به استان‌های مجاور از جمله خوزستان، لرستان و کهگیلویه‌و‌بویراحمد را دارد.

وی ادامه داد: بالگرد برای امدادرسانی هوایی در صورت مساعد بودن هوا نیز در نظر گرفته شده است.

کیانوش نادری، فرماندار شهرستان بن نیز در این نشست گفت: نیاز است قبل از آغاز بارش‌ها سدخاکی بارده و تومانک توسط کارشناسان اداره‌کل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری مورد بررسی قرار بگیرد تا مشکلی به وجود نیاید.

وی بیان کرد: هشدارهای لازم به بخشداران و دهیاران برای آمادگی مقابله با حوادث اجتماعی داده شده است.

همچنین مجید فرحزاد در پایان نشست اظهار کرد: با توجه به اخطاریه سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های سیل‌آسا و وزش باد شدید قطعی است و آسیب به شبکه‌های توزیع برق دور از انتظار نیست، اما تلاش می‌کنیم خاموشی در کوتاه‌ترین زمان ممکن مرتفع شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال‌وبختیاری از آماده‌باش نیروهای این شرکت در چند روز آینده خبر داد و گفت: نیروهای فنی قبل از آغاز بارش در شهرستان‌های استان مستقر می‌شوند.

انتهای پیام
captcha