خانه قرآن اسماءالحسنی؛ جذب نوجوانان به فعالیت‌های قرآنی از طریق ورزش
کد خبر: 3880966
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴

خانه قرآن اسماءالحسنی؛ جذب نوجوانان به فعالیت‌های قرآنی از طریق ورزش

مدیر خانه قرآن اسماءالحسنی شهر کیان گفت: وسایل و تجهیزات ورزشی برای خانه قرآن اسماءالحسنی خریداری شده و قصد داریم پس از پایان سال تحصیلی، بخش ورزشی این خانه قرآن فعال شود تا از طریق ورزش، نوجوانان بیشتری را برای حضور در فعالیت‌های قرآنی این خانه قرآن جذب کنیم.

طاهر خسرویان، مدیر خانه قرآن اسماءالحسنی شهر کیان و کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به آغاز فعالیت این خانه قرآن در سال ۹۶، اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی این مجموعه، انس با قرآن کریم و توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و سیره اهل‌بیت(ع) به ویژه در میان نوجوانان بود که امروزه در معرض تهدیدات جنگ نرم قرار دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۰ نفر از پسران رده سنی راهنمایی و دبیرستان در خانه قرآن اسماءالحسنی، آموزش‌های عمومی قرآن در رشته‌های حفظ موضوعی، قرائت سطح یک و دو، مفاهیم، احکام قرآنی، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را دریافت می‌کنند.

خسرویان با بیان اینکه آموزش‌ها به صورت رایگان به علاقمندان ارائه می‌شود، ادامه داد: بنده و یکی از طلبه‌های استان، امر آموزش را در این مجموعه عهده‌دار هستیم.

این مربی قرآن درخصوص مکان فعالیت‌های قرآنی خانه قرآن اسماءالحسنی، گفت: بخشی از فعالیت‌ها در مسجد امام حسین(ع) شهر کیان برگزار می‌شود، طبقه دوم منزل بنده نیز به عنوان دفتر اصلی این خانه قرآن به بخش دیگر فعالیت‌ها و کلاس‌ها، از جمله برپایی کلاس‌های آموزش قرآن و نهج‌البلاغه اختصاص یافته است.

فعالیت‌های فرهنگی خانه قرآن

مدیر خانه قرآن اسماءالحسنی تصریح کرد: مناسبت‌های مختلف مذهبی و ملی اعم از مراسم جشن و سوگ ائمه معصومان(ع)، اعیاد شعبانیه، دهه فجر و برگزاری محافل و کرسی‌های تلاوت با همکاری قرآن‌آموزان و هیئت امنای مسجد امام حسین(ع) برای عموم مردم شهر کیان برگزار می‌شود، در این برنامه‌ها شامل بخش‌های مختلفی مانند مولودی‌خوانی یا مداحی، سخنرانی، اجرای مسابقه و اهدای جوایز به حضار هستند.

ورزش در کنار قرآن

خسرویان با بیان اینکه استقبال از فعالیت‌های قرآنی در جامعه وجود دارد اما ضعیف است، افزود: یک باشگاه ورزشی درست در کنار محل خانه قرآن وجود دارد که همواره پر تردد و شلوغ است و خانواده‌ها با پرداخت شهریه‌ فرزندان خود را به باشگاه می‌فرستند اما متأسفانه این استقبال از فعالیت‌های قرآنی وجود ندارد.

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرکرد بیان کرد: البته پرداختن به ورزش و تفریح نیز لازم و ضروری و بسیار خوب است اما در کنار آن باید به انس با قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی نیز توجه شود، برای جذب افراد به ویژه جوانان و نوجوانان به سمت قرآن نخست باید به جذابیت آموزش با ایجاد انگیزه‌هایی مانند تشویق‌، جایزه، مسابقه، اردو و ... توجه کرد، دوم اینکه با اخلاق حسنه و تبلیغ چهره‌به‌چهره قرآن کریم افراد را برای پرداختن به فعالیت‌های قرآنی و ماندگاری در کلاس‌ها سوق داد.

خسرویان گفت: در همین راستا، وسایل و تجهیزات ورزشی برای خانه قرآن خریداری شده و قصد داریم پس از پایان سال تحصیلی جاری، بخش ورزشی خانه قرآن نیز فعال شود تا از طریق ورزش، نوجوانان بیشتری را برای حضور در فعالیت‌های قرآنی این خانه قرآن جذب کنیم.

یادآوری می‌شود، خانه قرآن اسماءالحسنی در شهر کیان، مسجد امام حسین(ع)، پذیرای علاقمندان فراگیری قرآن و مبانی دینی است.

انتهای پیام
captcha