تعطیلی مدارس منوط به تشخیص دانشگاه علوم پزشکی هر استان است
کد خبر: 3880850
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
حسن ضیاءالدینی:

تعطیلی مدارس منوط به تشخیص دانشگاه علوم پزشکی هر استان است

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تاکنون آماری از ابتلای دانش‌آموزان در مدارس به ویروس کرونا وجود نداشته است، گفت: خانواده‌ها در صورت مشاهده هر نوع علائم سرماخوردگی در فرزندان، مراقبت‌های لازم را انجام دهند و از رفتن فرزند خود به مدرسه ممانعت کنند.

ضیاءالدینی

حسن ضیاءالدینی، مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره تمهیدات اندیشیده شده به‌ منظور پیشگیری از ابتلای دانش‌آموزان و شیوع ویروس کرونا در مدارس کشور، اظهار کرد: یکی از مراکزی که از ابتدای شیوع کرونا با ستادی که در وزارت بهداشت به دستور رئیس‌جمهور تشکیل شده، همراه بوده، آموزش و پرورش و مدارس بودند. در پی افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا، معاونت سلامت وزارت آموزش و پرورش، دستورالعمل‌هایی را تهیه و به همه مناطق و مدارس کشور ابلاغ کرد. همه مدیران مدارس، معلمان و دانش‌آموزان در جریان اخبار و پیشگیری‌های لازم برای مبتلا نشدن به این ویروس هستند و به توصیه‌ها عمل می‌کنند.

ضیاءالدینی درباره آمار ابتلای دانش‌آموزان در کشور به ویروس کرونا، گفت: خوشبختانه تا کنون آماری از ابتلای دانش‌آموزان در مدارس به ویروس کرونا نداشته‌ایم، اگر هم موردی از ابتلای این افراد مشاهده شود، حتما از طریق مراجع اصلی از جمله وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

وی درباره روند تعطیلی مدارس به دلیل شیوع این ویروس در کشور، ابراز کرد: براساس تصمیم ستاد مربوطه، این اختیار به استان‌ها داده شده که به تشخیص دانشگاه علوم پزشکی هر استان مبنی بر اینکه درصد ابتلا به این ویروس در هر استان به چه نحوی بوده، در صورت نیاز درباره تعطیلی مدارس آن استان تصمیم‌گیری شود.

مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش درباره اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا در مدارس، اظهار کرد: خوشبختانه ویروس کرونا در کشور فراگیر نیست و اقداماتی که در این رابطه انجام شده، اقدامات پیشگیرانه است. اما به دلیل آنکه مدارس محل تجمع افراد زیادی است و احتمال شیوع این ویروس وجود دارد، مدارس تعطیل هستند و خانواده‌ها باید توجه داشته باشند که در صورت مشاهده هر نوع علائم سرماخوردگی در فرزندان خود، مراقبت‌های لازم را انجام داده و از رفتن فرزند خود به مدرسه ممانعت به عمل آورند. آموزش و پرورش نیز در این زمینه و برای موجه بودن غیبت این افراد همکاری‌های لازم را دارد.

وی افزود: در صورت ادامه داشتن وضعیت فعلی و لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی و با در نظر گرفتن این مسئله که سلامت دانش‌آموزان برای ما از اولویت‌های اصلی است، لذا روند تعطیلی مدارس ادامه خواهد یافت، البته تصمیم‌گیری نهایی در این‌باره با توجه به شرایط هر استان و با نظر وزارت بهداشت و درمان انجام می‌شود.

ضیاءالدینی با بیان اینکه تلاش شده اطلاع‌رسانی‌های لازم درباره اقدامات پیشگیرانه و خودمراقبتی به خانواده‌ها و دانش‌آموزان انجام شود، گفت: خانواده‌ها به هیچ‌ وجه نگران مبتلا شدن فرزندانشان به ویروس کرونا نباشند. با رعایت اصول پیشگیری و بهداشت فردی و عمومی می‌توان این ویروس را در کشور مهار کرد و جای نگرانی نیست. کار ضدعفونی و اقدامات مراقبتی برای پاکسازی مدارس از هر نوع آلودگی از امروز در کشور آغاز شده است.
 
انتهای پیام
captcha