ثبت‌نام جشنواره تواشیح نورالهدی آغاز شد
کد خبر: 3880805
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
در چهارمحال‌وبختیاری؛

ثبت‌نام جشنواره تواشیح نورالهدی آغاز شد

ثبت‌نام اولین جشنواره تواشیح و مدیحه‌سرایی نورالهدی، با یاد و نام شهید قاسم سلیمانی از سوی اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری از اول اسفندماه آغاز شده و تا پایان خردادماه سال آینده ادامه دارد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان به‌منظور اشاعه و ترويج فرهنگ قرآن و اهل بيت(ع) و تشويق و ترغيب علاقه‌مندان به شركت در برنامه‌های قرآنی، جشنواره تواشيح و مدیحه‌سرایی «نورالهدی» را برگزار می‌کند.

اشاعه و ترویج فرهنگ قرآن و عترت(ع)، گسترش فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی، هنری و مذهبی، قدردانی از فعالان این حوزه، كشف و شناسايی استعدادهای برتر تواشيح و مدیحه‌سرایی در استان از اهداف برگزاری این جشنواره است، این جشنواره در دو مرحله شهرستانی و استانی و در دو رده سنی زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برای آقایان و بانوان برگزار خواهد شد و شرکت برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

در اولین جشنواره تواشیح و مدیحه‌سرایی نورالهدی که از سوی امور قرآنی تبلیغات اسلامی اجرا می‌شود، اداراتی از قبیل اداره‌کل آموزش و پرورش، اداره اوقاف و امور خیریه، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت، جهاد دانشگاهی استان، صدا و سیمای استان، مجمع خیرین قرآن و عترت در زمینه‌های گوناگون با این اداره همکاری دارند.

بر اساس این گزارش، ثبت‌نام برای شرکت در این جشنواره آغاز شده و تا پایان خردادماه سال آینده ادامه دارد، ضمن اینکه مرحله شهرستانی و استانی جشنواره به ترتیب در تیرماه و شهریورماه سال 99 برگزار خواهد شد.

اعتبارات این جشنواره از محل کمک خیران تأمین می‌شود و جوایز نقدی خوبی برای گروه‌های برگزیده اول تا سوم در دو رده سنی و در بخش بانوان و آقایان در نظر گرفته شده و در مبحث اساتید دوره مذکور و داوران جشنواره، به نیروهای بومی داخل استان اکتفا شده است.

بر اساس دستورالعمل این جشنواره، شرايط ثبت نام و شركت به شرح زیر است: تعداد اعضای گروه‌های تواشيح نبايد كمتر از 4 نفر و يا بيشتر از 7 نفر باشد. مدت اجرای گروه‌ها تواشيح حداقل 5 دقيقه و حداكثر 8 دقيقه خواهد بود، اجرا باید به صورت عربی و فارسی (تلفیقی) باشد. تقليد از آثار گروه‌های مشهور بلامانع است. متون مورد اجرا باید به همراه ترجمه فارسی آن قبل از اجرا به هيئت داوران تحويل داده شود. انتخاب موضوع برای گروه‌ها تواشيح آزاد است. شركت برای عموم علاقه‌مندان در جشنواره مذكور بلامانع است. شرکت در دو رده سنی زیر 18 سال (دانش‌آموزی متوسطه اول و دوم) و بالای 18 سال است.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این جشنواره می‌توانند به دفاتر اداره تبلیغات اسلامی در شهرستان‌های ده‌گانه استان مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha